Orolig, rädd, har försökt tänka bort....

... det stundande veterinärbesöket vi hade  i fredags. Men det går ju inte, utan det är bara att se sanningen i vitögat, Bosse är för halt, veterinären skakar sorgset på huvudet, hennes ansikte säger mer än det hon säger till oss, hon tycker vi kämpar på bra och berömmer oss för att vi orkar, hon vet att det är tufft för oss, att begränsa en så ung och levnadsglad kille. Bosse sövdes och fick ledvätska insprutad i leden, vi fortsätter med pencillinet och alla medikamenter vi hade tidigare... Besökte mor och fick "gofika"  medan vi väntade på att få hämta Bosse. Bilder därifrån kommer senare ;) 
 
I lördags dök min bästa vän upp, Mille haffade henne direkt och bad henne följa med honom ut och titta på en sak...Jag stekte köttbullar till middagen, då jag hörde ljud av sågande...kikade ut genom sovrumsfönstret...
 
Bästisen hade fått Milles arbetarhjälm och sågade frenetiskt efter order från MIlle, själv hade han hämtat nya verktyg från morfars verktygslåda =)
 
Tre som funderar frenetiskt på om ritningarna stämmer, tycker nog Inez ser mest skeptisk ut ;)
 
I samförstånd och efter noggrant planerande fortsatte bygget, tycker nog att Inez ser nöjd ut här =)
 
Idag, söndag har regnet hällt ned till och från,  jag, dottern och Mille skulle se en film efter maten, i värmen under en varm filt och i mörkret så sov mormor gott under stor del av filmen ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag vet precis hur du har det, vi har ju samma sak men annan sjuka hos vår katt. Just nu mår han bra, men blodsockret är alldeles för högt och det verkar inte funka med insulinet. Jag håller tummarna för Bosse!

2014-08-18 @ 00:06:49
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jane

Stackars lilla Bosse och stackars er. (Mest dig min älskade syster)
Men jag måste ju fråga om du har anlagt en golfbana på tomten? Det ser nästan ut så.
Stor kram / Syrran

2014-08-18 @ 00:20:23
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Asta

:( Kramen om

2014-08-18 @ 11:34:08
URL: http://pastasson.blogspot.se/
Postat av: amanda


aah, vad mysigt det låter Kort, där du skriver att ni skulle se filmen, i värmen under en varm filt och i mörkret somnade du...jättemysigt !!

Ibland är det som händer runtomkring oss tyngt av att vi väljer att se det som motgångar,
men även om det som händer verkligen är tungt, så blir det lättare om vi väljer att fylla det lite mer med tanken om att det är en öppning för något nytt, och en skön möjlighet som visar sig !

ha ett positivt sinne och med en känsla av att allting faktiskt kommer lösa sig med din älskade Bosse !

kram vännen !!






2014-08-18 @ 15:46:08
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

Vet bara alltför väl hur det är fast mina har ju varit mycket äldre.
STOR KRAM till er och nospuss till Bosse.
Vilka härliga bilder Inez verkar vara en bra arbetsledare;-)
Ha det så bra det går


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0