Sista dagen i augusti...

Vi hade en miljöinspektör och en från byggnadsnämnden här på besök förra fredagen för att kolla vårt avlopp. Vi bor ju på sandmark så hela vår gård är en sandinfiltreringsbädd + att vårt avlopp mynnar ut i en våtmark, det bästa reningsverk som finns och det slutar där och går inte vidare till något vattendrag. Nu får vi se om det blir en "princip-sak" av det hela eller om man kan se till att vi faktiskt renar vårt utsläpp naturligt. Med principsak menar jag att vi måste bygga om vårt avlopp för att andra måste göra det. Fortsätt håll tummarna ;)
 
Veckan som varit knallade på i vanlig takt som det oftast gör när man jobbar. Dottern fyllde år och god tårta avnjöts ♥ Idag blir det oxå ett födelsedagskalas =)
 
Vi tycker att Bosse är lite mindre halt nu, påfyllning av ledvätska på fredag.
 
Höstfärgerna smyger sig på.
 
Kantareller finns det i massor, blir kantareller till maten var helg =) 
 
Rönnbären lyser vackert i grönskan.
 
Rambo är med mig på morgonsvängen med Inez, klorna behöver vässas.
 
Skogen sniffas av efter nattens besökare.
 
 
Dubbla regnbågar i torsdags.
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Principer ja du, klart jag håller tummarna
Vad UNDERBART att ni tycker att det går åt rätt håll med Bosse, blev så glad när jag läste det.
STOR KRAM

Svar: Att bygga om avloppet kostar 70 000, roligare kan vi ha för pengarna ;) Vi hoppas och tror att det ska gå åt rätt håll nu med Bosse, vi får se vad veterinären tycker på fredag. MEN...i och med att han är tvungen att vara still så mycket så har analsäckarna börjat krångla, de tömde dem förra gången vi var in och måste tömma dem igen på fredag. Så det blir väl nästa operation =( kram
Kort

Postat av: Monica

Sture far omkring som en idiot men hade analsäckarna fulla med urk
Väntar på kostnadsförslag på vattenskadan inte under 100 papp i alla fall;-(tror jag

Svar: Så tråkigt att Sture oxå har problem med analsäckarna, när de tömde Bosses var det ingen inflammation , vi får se hur det ser ut på fredag när de får kika igen. Har missat er vattenskada, inte kul att lägga ned så mycket pengar på något som man inte räknat med =( kram
Kort

2014-08-31 @ 11:47:24
Postat av: Freja

Åhh, hoppas verkligen att hältan håller på att ge med sig, jag håller tummarna för Bosse och dig!

2014-08-31 @ 22:32:25
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: amanda


skönt att höra att Bosse är mindre halt, för jag
har tänkt på dig och Bosse !

jag älskar kantareller, lycklig du som får äta dem varje helg !

klart jag håller tummarna för din fördel !!

önskar dig en fin start på veckan, kram !

2014-09-01 @ 11:17:54
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0