God jul alla vänner ♥ ♥

Hos oss snöade det för två dagar sedan och sedan har vi haft kallt, - 8 igår och just nu är det -7 , så det blir en någorlunda vit jul i år ♥
 
Bild från klockan 16 i eftermiddag =)
 
Ett minne från min mormor, hon har gjort dessa tomtar och sedan den dagen jag fick dem så har de prytt mitt hem i juletid ♥
 
 
Husse ger hundarna mat, som ett skott kommer katterna och tigger =) det är ett gott betyg till hundmaten då katter är mycket kräsna med vad de äter.
 
Jag var barnvakt i fredags då förskolan var stängd pga studiedag. Natten till torsdagen snöade det rejält och dottern och Mille byggde en fin snögubbe. Sedan började det regna så halva snögubben försvann, Mille roade sig med att massakera resterna, här har han kastat snöbollar och fått bort huvudet.
 
Det var ett fasligt knackande för att få bort "snöklumpar" att kasta =)
 
Vi har haft vår årliga Nobelfest =)
 
Vår skola har så många elever nu att det blev mycket trångt i vår matsal när hela högstadiet skulle rymmas samtidigt. Nästa år får vi nog ta en större lokal.
 
Förrätten: Skagenröra i krustad så smarrigt =)
 
Vacker julmusik bjöds vi på mellan rätterna =)
 
Varmrätt: Ugnstekt lax med potatistopp, sparris och hollandiesesås, mycket gott  =)
 
 
Efterrätt: Kladdkaka med grädde =)
 
Som vanligt var alla ungdomar så vackert klädda med bl.a långklänningar och kostymer ♥ En jättefin kväll blev det.
 
Dottern experimenterar med kameran ;)
 
 
 GOD JUL önskar jag er alla =)
Här kommer lite julmusik för stämningens skull =)
 
  

Kommentarer
Postat av: Jane

God Jul min älskade syster ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Tomtarna hamnade hon rätt person eftersom du är juligast av oss alla. Mormor myser nog uppe i himlen...
Kramar i massor / Syrran

2014-12-23 @ 21:27:24
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Freja

God jul till dig, din familj och dina djur!

2014-12-23 @ 22:53:47
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Ser ut som hos oss fast vi har bara-6
En egen Nobelfest det var inte illa.
Ha en riktigt fin julafton/KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0