Kom på en sak....

....i söndags angående Bosses kliande. Jag har ju varit mycket noga med att bädda rent hos i synnerhet Bosse och naturligtvis tvättat hundarnas filtar i "vårt" tvättmedel. Han kanske är överkänslig mot parfymerat tvättmedel.
 
Hundarna och husse stannade kvar i bilen medan jag väntate på vår tur hos veterinären ( Bosse har startat larmet i bilen två ggr tidigare ;)  ) Veterinären trodde inte på rävskabb efter det hon undersökt Bosse ute vid vår bil, hon trodde på min teori =) 
Så nu blir alla hundarnas filtar tvättade i ren natursåpa i fortsättningen =)
 
Efter veterinärbesöket passade kära maken och jag på att inhandla en del av julmaten, ( då låste vi bilen med nyckel så inte bilen kunde larma ;) )
 
Bosse gillar de nya hundfiltarna ♥ mjuka varma och gosiga =)  (Bosses ögon är redigerade då de såg ut som två glödande klot)
 
Rambo sover alltid på hundfilten ute i hallen på natten ♥
 
Sotis sover på någon av hundfiltarna ibland men föredrar mattes skrivbordsstol så även sängen, men mest gillar han Bosses vilobur. Där blev han instängd med Bosse av misstag igår när husse tog en sväng i skogen med Inez. När husse kom hem och släppte ut Bosse så kom först Bosse ut och sträckte på sig, sedan Sotis =)
 
Inez tittar skeptiskt mot blixten som blinkar =)
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Våran katt, abyn, är allergisk mot parfym. Han kliade upp sår i den tunna huden vid öronen. Men efter att vi tagit bort alla parfyrmerade produkter här hemma så har det inte varit något problem. hoppas det går lika lätt med Bosse!

2014-12-09 @ 21:46:32
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: amanda


hihi, fick ni låsa med bilnyckeln ? vilken klok hund du har, som kan starta larmet i bilen ! vad gullig han var !

Det många djur och folk som är allergiska just mot parfymer ! jag tål inte när min "gubbe" luktar för mycket rakvatten.
Och en gång, för länge sen när jag jobbade med en kvinnliga arbetskompis, så jag var tvungen att säga till henne, för hon doftade alldeles för mycket, hahaha !

önskar dig en bra dag med en kram !!

2014-12-10 @ 11:34:39
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

Ja unghundar har mycket klåda och andra saker för sej, har haft tur allt har vuxit bort;-)
Hoppas det löser sej, så länge det inte blir kala fläckar och han kliar sönder sej är det inte så farligt.
Sture ska få en hormonspruta på måndag det brukar hjälpa mot snoppdroppet i alla fall.
Har Telia bredband och haft problem hela veckan:-(
Ha en skön helg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0