Har en mycket.....

...trött valp just nu, stadsbesök och sprutor tar på krafterna.
 
Jag brukar aldrig svära här på bloggen men vilket jävla väglag att köra i, det har "kräksnöat" i ett dygn, de stackars killar och tjejer som plogar måste ju få någon vila, då det snöat i snart en vecka. Men just vår ort har nog fått några "Kronblommar" som vilar ofta och det är ALLTID dåligt plogat. De 4,2 milen tog över en timme att köra i snömodd och mellan hjulspåren var det flera dm snö =/ 50-60 var den hastighet jag och andra bilister låg på för att säkert komma fram.
 
 
 
 
Väl framme vid veterinärkliniken fick tryggheten Inez stanna kvar i bilen, Bosse ynkade efter Inez en stund, jag plockade ett ben i butiken som jag betalade senare åt honom som distraktion, fungerade ;)
Väl inne hos veterinären bad jag henne kolla chipmärkningen innan jag registrerar Bosse hos SKK och jordbruksverket, veterinären sökte i över 7 minuter men hittade inte chipet. Det är faktiskt rätt vanligt att chipet försvinner direkt vid märkningen om valpen ruskar på sig. Så Bosse fick ett nytt chip + vaccinering.
 
Bilden är en märkning för katter, men märkning till hundar är lika, sprutan som för in chipet är rätt grov och hjärtat grät när Bosse skulle utsättas för detta igen =`( Men ett litet pip blev det bara, tuff var han där ♥ Ean-koderna ska sedan skickas hit och dit så om Bosse skulle komma bort så hittas vi som ägare snabbt =)
  
Hemma igen med en molande spänningshuvudvärk efter att ha kört på helspänn i två timmar, jag gillar inte att köra utan är oftast en mycket glad och bekväm passagerare ;)
 
 
Ha en bra helg =)
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Hu vad mycket snö, ska nog inte klaga på dom cm som kommit här.
Jag ska vänta ett litet tag sedan ska jag öronmärka Sture också, lättare att få hem honom om han springer bort gillar inte chips är väl gammalmodig.
Ha en skön helg;-)

Svar: Inez är oxå chipmärkt men alla de andra hundarna vi haft har varit öronmärkta, kan säga att det är lättare att identifiera hundar med öronmärkning...En bil stannade på vår gård och frågade om jag saknade två schäfrar, nej svarade jag ..har mina två hundar inne, i bilens bagage satt två schäfrar som han plockat upp efter riksvägen. Jag tog in dem till mig och satte en grind mellan mina hundar och besökarna...en titt i örat på hanen, skrev ned vad där stod ringde sedan polisen...fick tel.nummer till ägarna, 30 minuter efter hämtade ägarna sina rymlingar =) Enkelt och smidigt!
Kort

Postat av: Freja

Hmm, jag har aldrig kollat chipen på mina katter, hoppas de sitter som de ska. De är ju innekatter så risken att de kommer bort är inte så stor, men abyn gillr att smita ut och dra på äventyr... Burman är så gammal att han har en tatuering i örat istället...

2014-02-21 @ 21:12:17
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: ansepanse

mm, det är läskigt att vara ute och köra när väglaget är så där bedrövligt, skönt att allt gick bra
mm, jag tyckte också att det såg så otäckt ut när Nemo och Sluggo chipades men det verkade på dem som om det inte var något alls
jag gillar Kronblom :) vila efter att man inte gjort någonting :) jodu
ha en fin helg
kramar

2014-02-22 @ 11:07:26
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: amanda

har ni så mycket snö Kort ?

minns inte när jag såg snö här på Kalmar trakten, fast jag gillar inte snö, men lite snö för barnens skulle vore ju jättetrevligt !

hahaha, vilken rolig bild på Kronblomma ! jag säger som han, hihi...

hoppas du och Bosse får krafterna tillbaka !
kram på dig och sköt om dig !

2014-02-22 @ 14:59:42
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

Ha en skön lördagkväll;-)
Inget på tv så det blir att lägga sej tidigt.

Svar: Samma här ;) Tror varje morgon då jag varit ute med Bosse vid 5 att jag ska lägga mig och sova en stund till...så blir det inte, är sugen på lite kaffe och sedan vaknar maken och vips så skramlar dagen på...men tidiga kvällar blir det ;)
Kort


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0