Sportlovet.....

...rusade iväg med expressfart, men det gör ju tiden när man har roligt =)
Vädret hade kunnat vara bättre, var det inte regn så var det blötsnö som ramlade ned från himlen stora som badhanddukar. Men en massa pinksvängar och leksvängar blir det oavsett väder, bara att gilla läget.
 
Lite bilder då från veckan:
 
Har du sett det här, teknokusinerna har kul =)
 
Kan du göra så här farmor?
 
...lite stretching för att hålla sig i form, det behövs....
 
........när man dansar och tävlingsdansar ♥ Jag är grymt imponerad av prinsessans vighet =)
 
Me like ♥ Ny och härlig bädd att sova i.
 
Hundbus nästan jämt ♥ 
 
Gos och lek med hårsnodd ♥
 
Bilder från idag: Inez har som vanligt tröttat ut Bosse och precis som Arne har han lärt sig att spara på krafterna och vänta in henne, genvägar passar smarta och trötta hannar ;)
 
Bosse har mörknat väsentligt den senaste veckan, valpullen börjar ge vika för den vuxna pälsen, det går för FORT =( 
 
De här uttrycksfulla ögonen har jag smält totalt för ♥ att Bosse även visar att han är en mycket klok och lättdresserad vovve tackar vi för ♥ Han sitter snällt kvar i hallen när jag säger "stanna" och ska släppa ut katterna. Kommer oftast när jag ropar på honom både inne och ute ♥ Tuff är han oxå och följer med mig ned i källaren när det ska eldas eller tvättas, det gjorde aldrig Arne, han gillade inte långa trappor ;) Han kunde gå in utifrån källarvägen men källartrappan inomhus gick han aldrig utför, trappan till övervåningen gick han uppför först när han var 6 år ;) (Inez har knatat uppför och nedför alla trappor sedan hon kom till oss )
 
Inez snyltade med den roligaste leksaken ut idag, dottern var med på svängen och hon avgudar Inez, så leka fick  Inez göra precis så mycket som hon ville och dottern ställde beredvilligt upp och uppfyllde alla hennes önskningar ( två stora "ploppar" är borta på leksaken, det är Arnes verk)
 
Ordspråk: Kvinnor och katter gör som de vill, och män och hundar borde slappna av och vänja sig med tanken.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Härliga bilder från lovet! Och jag skrattar gått åt dina hund och katt-bilder. De har sin tjusning, båda arterna, men visst har de helt olika förhållningssätt till oss människor!

2014-03-01 @ 00:09:19
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: ansepanse

:) och jag är säker på att farmor inte klarade av det där :) vad vig hon är din fina prinsessa
och visst ser man att Bosse vuxit, blivit mörkare och har nu öronen uppe :) han är gudomligt söt, ja, det är alla dina fyrfotingar
jag har lärt Sluggo att han måste vänta när jag släpper ut dem båda, Nemo ska få gå ut först och sedan när jag säger till får Sluggo gå :) och det har han lärt sig bra nu, varför jag gör så? jo, Sluggo är busigaste busen och hoppar på Nemo i lek direkt när de kommer ut och det tycker inte Nemo om, det här fungerar jättebra, för sedan när kan de ju leka på mer jämlikare nivå
Sv: förstår att du är trött på snön nu
här regnar det idag
kramar

2014-03-01 @ 10:33:33
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: mot plus

oj så vig!

2014-03-01 @ 11:43:40
URL: http://motplus.se/
Postat av: Monica o Jacob

Vilka härliga bilder, gillar Bosses jättelurar tar nog tid innan han växer i dom;-)
Ha en skön helg

Postat av: mot plus

tack du!

jamen jungfrudansen e inte så långt ifrån där vi bor! =) kul!
ha en fin kväll!

2014-03-01 @ 19:03:27
URL: http://motplus.se/
Postat av: Dottern

Det var Inez som började!

2014-03-02 @ 22:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0