Valpen dag 9 ♥

 I morse gick jag upp före 05:30, ut direkt med Bosse och Inez. Var inte det minsta trött för jag sov redan 23 igår kväll =)
Kloklippning på båda hundarna idag igen, vi ska ta det till en vana nu att klippa klorna var söndag på båda.
 
Har lite ågren för att lämna valpen själv i morgon (han har ju Inez som sällskap) =/ Han får vara i köket och hallen och där har vi säkrat så att han inte kommer åt några kontakter.När Inez var liten hade hon gnagt på en sladd  som jag var ovetandes om, när jag dammsög under sängen hördes en smäll och så blev det ett ljussken bakom sängen. Vilken tur vi hade att hon inte fick ström i sig och dog.
 
Har ju så nära att jag kan åka hem var lunch som jag gjort i alla tider när jag jobbat, hundutfodring, kiss och bajssväng, hästen ska ha lunch och småfåglarna behöver påfyllning
 
Som ni nog förstår kommer jag inte att hinna blogga i samma utsträckning som jag gjort denna vecka. Gläds åt att vi har två mötesfria veckor =) Så dagarna blir kortare än vanligt. Sedan en vanlig vecka innan det är sportlov =)
 
Några bilder från dagen :
 
Morgonen startade med bus =)
 
Inez och Bosse brottades en bra stund =) Ni kanske såg filmen jag la in tidigare.
 
Så råkallt och fuktigt, flera plusgrader...
 
Vy från sovrumsfönstret ut över hästhagen...
 
Bosse är så nyfiken på jätten Lokie.
 
Utesväng i blötan...
 
Här har ni Arne som doppar ned hela huvudet i snön och.......
 
...Bosse som gör likadant =)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ansepanse

SÅ fina bilder, förstår att det känns lite oroligt att lämna Bosse så där, vilken tur att allt gick bra när Inez som valp bet sönder en sladd
önskar dig en fin söndagskväll och en fin vecka
kramar

2014-02-02 @ 19:02:51
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: amanda


hej Kort !

nu har jag tittat på dina häst, Bosse, och Inez bilderna fram och tillbaka,
och försökt hitta den bästa, men det var svårt att välja på för
alla är så fina och gulliga !!

ha en fortsatt fin söndagskväll, kram !

Svar: Det blir snart kväller här =) ska ju upp tidigt och hinna med en massa innan jobbet ;) kram
Kort

2014-02-02 @ 21:13:05
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Freja

Åhh, så svårt att åka iväg i morgon! Tur han har fina Inez som sällskap! Och att du har så nära att du hinner hem på lunch!

2014-02-02 @ 23:46:52
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jane

Det där kommer att gå kanon bra ska du se.
Undrar hur många som tänker på att det finns sladdar och annat farligt att gnaga på hemma.
Nu när du har ordnat det så bra så ska du bara koppla av när du jobbar. Tänk vad många hundar det är som får vara ensamma för att matte eller husse jobbar.
Du åker ju hem på lunchen och allt.
Dunader kramar min fina syster / Syrran

Ps. Jag hörde nog att du fnittrade lite på filmen.Ds

Svar: Tack goa syster för allt "pepp" du ger mig och kramar i massor ♥♥
Kort

2014-02-03 @ 11:04:20
URL: http://janesunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0