Lugnet lägger sig....

.... Vilken underbar dag  ♥
Klockan 07:30 började vi vår långa färd efter vår efterlängtade valp, vi hade satt GPS:en på "snabbaste väg" Vilket blev den långsammaste vägen. Så här såg de flesta av våra mil ut:
 
Isvägar med skog, skog, skog, skog, skog, skog, skog, skog, tre älgar och två rådjur (nåja, några skidåkare såg vi oxå) förgyllde skogen ;)
 
När vi kom till Hagfors hade vi 20 minuter kvar innan vi var framme till det efterlängtade målet ♥
 
 
Intill denna skylt blev det en hamburgare, kära maken beställde Mexiburgare, kan lugnt säga att de var STARKA i smaken =)
 
När vi väl kom fram möttes vi av denna underbara syn ♥
 
Trötta och sovande UNDERBARA valpar som nyss varit ute och busat =)
 
Vår Bosse sover gott med syrran ♥♥
 
Den största av valparna ♥ en riktig snygging =)
 
♥ En sötnos till ♥
 
Var för ivrig och fick inte många bra bilder på valparna och inte en enda bra bild på deras vackra moder =(
Tjejen som fött upp valparna gillade jag direkt, det kändes som vi kännt varandra jämt =) Vi hade samma åsikter om djurhållning, hon hade även får och hästar ♥
 
När vi skulle åka hem efter en timme hos uppfödaren så satte vi GPS:en på "bästa väg" 10 mil längre men bra vägar =) Lilla Bosse tyckte mitt knä var för litet och lade sig på sätet för sig själv och sov lugnt de timmar det tog att åka hem ♥ Snackade med syrran Jane en god stund, hon är så glad för vår skull ♥
 
Ett litet knyte kikar yrvaket upp på mig och undrar vad som händer då husse bromsat in vid ett rödljus =)
 
När vi väl kom hem så fick Bosse kissa innan det var dags att gå in, Inez var lite avvaktande först och undrade vad som förväntades av henne? Lite morr, NEJ! sa vi.....en kvart efter så tvättade hon Bosse, han fick sova hos/på henne, när hon hade en leksak och Bosse ville ha den så släppte hon den direkt ♥ Goa, älskade ♥ Inez ♥
 
Dottern blev direkt häpen över hans storlek och poängterade att han hade lika grova ben som Inez, det stämde. Mille kom fram till valpen efter en timme eftersom han varit upptagen av lek. I 10 minuter lekte han med honom, tyckte att Bosse var söt och sedan återgick han till leken ;) Mormor och morfar har hundar, vardagsmat för honom =)
 
Lite bilder från em och kväll:
 
Inez tvättar Bosse ♥♥
 
♥ så SÖT ♥
 
På kvällen blev det "Fångarna på fortet" Milles och mormors favoritprogram =) Två sötnosar sov gott vid vår sida ♥
 
Så härligt med en varm och go kompis att luta huvudet mot tycker Bosse ♥
 
Nu har vi varit ute och kvällspinkat, två hundar sover gott, så även husse efter en händelserik dag =)
 
 

Kommentarer
Postat av: ansepanse

åh så underbart :) och vet du, jag är lika glad som din syster Jane över det här :) jag vet ju hur mycket djuren betyder för dig och se så underbart bra det gick med Inez och Bosse
SÅ fina bilder av alla sötnosarna <3
massor av lycka-till-kramar härifrån <3

Svar: Tack goa du ♥
Kort

2014-01-25 @ 10:43:55
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Emelia

Heej!
Så han fick heta Bosse alltså!
Gud va han är söt!
Hoppas att du har massa bilder att vissa på Måndag:)

Svar: Jag kanske inte jobbar på måndag ;) jag har en del ledighet att ta ut och om det finns vikarier så blir jag hemma nästa vecka så Bosse får acklimatisera sig hos oss i lugn och ro, hälsa alla från mig om jag inte kommer =)
Kort

2014-01-25 @ 20:19:34
Postat av: Freja

Åhh, så fantastiskt kul. Och Inez tog sin roll direkt, lyckliga Bosse som har en trygg kompis att kura ihop sig hos!

2014-01-25 @ 21:19:11
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0