Min älskade Inez....

....är den klokaste, smartaste hundtjejen i världen  ♥ Hon har alltid varit duktig på lydnadsdressyr, sök och att leta upp saker =) Nu har jag tagit letandet till en svårare nivå och denna kluriga, smarta och mycket envisa tjej hittar alltid sakerna som jag klurigt gömt på/i rör eller på/under stenar  m.m. ♥ Det blir ju mer aktivering av den hund vi har kvar nu när de inte är två och aktiverar sig tillsammans med lek och kämpande om olika saker. Var kväll när vi nattar hästen så gömmer jag saker på ett i mitt tycke fiffigt ställe, när vi är klara i stallet ligger hon ALLTID utanför stallet med saken jag gömt väntandes på beröm och så överlämnar hon den till matte ♥ I morgon ska vi börja lära henne apportering =) I förrgår fick hon en gris som hon älskade pga lätet,  igår var det även grisen jag gömde och som hon envist letade upp =)
 
Den låter som en riktig gris och är inte alls lika gällt pipande som andra hundleksaker.
 
Lite omild behandling fick den och slutade sina dagar igår i soppåsen. Hundar kan vara dyra i drift ;)
 
Sotis älskar att trängas med mig överallt, är det inte vid datorn så är det vid TV-n eller i sängen....
Vid datorn...
 
...rörde på musen och en trött katt blev väckt ;) Inte den snyggaste bild jag har tagit på Sotis =)
 
Myyysss ♥ Husse och matte kollade på Rasken på nyårsafton, Sotis sov gott med en godispåse som ryggstöd ♥
 
 
Här blev det en "nyårsdagstvätt" av bästa kompisen Rambo ♥
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Gulliga fina duktiga Inez.
Jag skriver från mobilen så det blir inte en så märkvärdig kommentar. Dina leksaker till djuren är uu underbara. Jag glömmer aldrig kycklingen eller hönan. Haha.
Kramar i massor min älskade syster. / Syrran

2014-01-03 @ 21:09:23
URL: http://janesundebara.blogg.se
Postat av: Freja

Charmen med att ha hund, att de så gärna lär sig saker! En av våra katter (matvraket abessinern) kan lära sig tricks i utbyte mot godis, men det kommer sannerligen inte av sig själv. De andra nedlåter sig inte till att följa kommando oavsett vad vi lockar med... Men de vill ha sällskap av oss, så alla tre trängs med mig i soffan nu, så härligt!

2014-01-03 @ 23:16:30
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: ansepanse

vilka härliga bilder av dina fyrfotingar <3
Nemo och Sluggo har alltid sökfrukost, vi kan nämligen gå runt här på nedre våningen, jag får motion genom att gå runt runt och "kasta" torrfoderbitar lite här och var och Nemo och Sluggo får leta och får motion på både det ena och andra viset :)
önskar er alla en trevlig helg
kramen <3

2014-01-04 @ 10:55:04
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: jo, det hade blivit fint om det inte hade fastnat i tidningspapperet :(
önskar dig en fin kväll
kramar

2014-01-04 @ 19:21:23
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Jane

Sv: Och jag och min gubbe satt och tittade på Fru Marianne i går och jag bara älskade den jag med. Haha. Kul att du gillade Frökens Frimans Krig.
Ja du syrran! Jag är så glad och tacksam för att jag har dig att prata okonstlat med. Det är nog få förunnat att kunna prata med varandra om vadsomhelst utan att vara rädda att vricka tungan av sig.
Kramar i miljoner min underbara syster / Syrran

2014-01-06 @ 09:05:11
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: amanda

Hej Kort !
min blogg har inte fungerat på flera dagar, igen !!!
så nu har jag börjat en "ny sida" som kungen sa,

kram vännen och en klapp till Inez, som har så vackra ögon, och klapp till Sotis och rambo med !

2014-01-06 @ 13:42:17
URL: http://amandamar.blogg.se
Postat av: amanda

hej igen :

glömde den här / lilla strecket tidigare på slutet av min blogg adress ! kram...

2014-01-06 @ 20:00:56
URL: http://amandamar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0