Snön.....

......kom i fredags och det rätt rejält.
Mille Kom till mormor och blev som vanligt en arbetare som körde plogbil runt hela vår gård.
Så kul med snö.
 
Här kastar Mille i is-klumpar i vattnet som Inez  beredvilligt plockade upp igen, det ville nu inte Mille utan försökte gömma dem för Inez.
 
Alla träd och grenar hade iskristaller, som rasslade så vackert i vinden.
 
På lördagen fortsatte det att snöa.....
 
Här ser ni två killar som inte bangar för lite snö ;)
 
I måndags var det -14 och jag var så klumpig att jag låste bildörren på jobbet, låskolven hade frusit och jag fick inte upp låset sedan. Som tur är har vi snälla vaktmästare som fixade låset så jag kunde åka hem som vanligt till djuren  på lunchen.
Har en underbar hyacint som blommar fortfarande, den fick jag av min snälla svärson i julas =)
 
Inlägget skrevs idag från surfplattan och bilderna la jag till när jag kom hem då de låg på datorn =)

Kommentarer
Postat av: Freja

Så praktiskt att ha en hjälpreda som plogar hela gården!

2014-01-15 @ 21:12:45
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: ansepanse

vad roligt för Mille att det kommit lite snö nu, lite förresten, jag har lite och du har mycket mer :) det ser jag på bilderna
isen där på kvistarna - underbar bild
Sv: läsa inlägget innan, den som har överskriften JODÅ, så ser du, ja, jag vet ju inte om det skulle blivit annorlunda även om jag hade fått tid i september, eller jag vet att det inte hade varit annorlunda men då hade det kanske inte fortsatt
kramar

2014-01-16 @ 10:42:51
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: amanda

här ser jag fina kompisar, Mille och Inez,
och läser om en snäll vaktmästare som kunde fixa låset ! tur för dig och dina djur att han var där !

jättekram och ha en skön helg !!

2014-01-17 @ 15:26:22
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0