Valpen, dag 5 ♥

Uppe vid 6 som vanligt, ingen "olycka" inne i natt =) duktiga lilla plutten ♥ När jag släppte ut honom kändes det som att han kissade i en kvart ;) En uggla skrek förargat på katten Rambo när han gick ut, både jag och maken tyckte det lät lite kusligt =).Lite ljummen och go majsvälling till frukost åt Bosse, sedan gick vi ut.
 
Bosse har börjat sniffa ordentligt i spåren efter nattens djurbesök.
 
Vi har ju skogen bakom stallet så det blir inga långa svängar för Bosse. En så liten valp ska ju sova så mycket som möjligt och får INTE motioneras.
 
Idag fick jag de sista 2 tonen hö till hästen, hundarna var inne medan jag tog emot balarna. Med spänd förväntan gick jag in för att se om något litet "ofog" skett ;) Men inte då, två hundar låg i hallen och väntade på mig ♥♥
 
 Lånad från nätet =)
 
Lunchsvängen idag, Bosse kör ned hela huvudet i snön, det ser så roligt ut =)
 
 
 
 
Bilder från igår:
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ansepanse

han är verkligen duktig :) lille plutten :)
ugglor har jag aldrig hört hoa, inte här hos oss menar jag, och kanske aldrig förresten, bara i tv
Sv: vi fick mer snö i natt
kramar

Svar: Vi har alltid haft stora ugglor runt gården, men det har varit uggletyst i 2 år här. Jag har trott det berott på att vi hade tre katter och att de tog alla möss så det inte fanns några kvar till ugglorna. Förr skrek en uggla jämt på kvällen när vi släppte ut Gustav =)Skrev detta den 23 september 2009:Ikväll när jag vid niotiden skulle göra sista kvällsrundan på gården, så skrek ugglan som vanligt...konstigt nog var katten inte ute, han brukar alltid få "skäll" av ugglan...idag var det nog mig den skrek åt...
Kort

2014-01-29 @ 12:56:20
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: amanda

hej Kort,
vilken fin berättelse och en härlig bildserie
om två kompisar, Bosse och Inez !

jag har tittat och min man tittade också på alla
dem här dagarna 2,3,4 och 5, helt underbart !!

vilket bra hem Bosse fick...kram !

Svar: Tack goa Amanda ♥ Hälsa till mannen =) kram
Kort

2014-01-29 @ 15:51:25
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

Vilken liten grå sötnos, här har vi också klarat oss på nätterna.
Det är mysigt när det är mörkt i skogen och man hör kattugglan.
Ha det bra;-)

Postat av: Freja

Åhh, så söt han är och så fina de är tillsammans! Snart kommer den där tiden när öronen är på väg upp och är lite så där flaxande. Då kommer han att vara ännu sötare ;-)

2014-01-29 @ 21:25:52
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0