Idag insåg jag ....

....hur mycket Bosse har växt och vilken maffig hane han kommer att bli ♥ Han låg bredvid mig i morse och vilade efter morgonsvängen. Häromdagen på morgonen såg jag den stora skillnaden mellan Inez och hans huvud när de tiggde kattmat, de får alltid en sked kattmat efter det jag fyllt katternas skålar ;) Det är rättvist för när jag gör iordning hundmaten så finns det alltid en katt på bänken som snor hundarnas mat ur deras skålar =)
 
Min "baby" har vuxit ♥
 
Rambo som varit ute hela natten sover inne i svalkan (27 grader)
 
Jag kan ställa klockan efter Sotis, varje morgon klockan 6 så mullrar det i hundgårsstaketet och sedan blir det jamande för han ska berätta vilken "duktig jägare" han är. I halvvaket tillstånd hör jag knastret från mössen/råttorna han äter upp =/  Innan jag kan släppa ut Bosse på morgonen måste jag alltid städa bort en massa gallor och diverse inälvor han ratar som ligger på Bosses matta ( rätta mig om jag har fel här om inälvor) Börjar tröttna ur för han ger mig en massa mattvättar då jag inte gillar blodiga och kladdiga mattor.
 
Den här musen hade Sotis inte orkat äta upp, den skulle väl Bosse få...den kastade jag ut och jag hoppas någon fågel hittade den och kunde mata sina ungar mätta.
 
Bosse kan vi ha lös mera nu då han har funnit sig i att ta det lugnt, hundarna har ikväll gnagt på varsitt ben, på varsitt håll =) Just nu sover vår lilla/stora gosse lugnt på en av hundbäddarna ♥ Känns så bra i denna värme att han kan dricka när han vill och hitta en sval plats på golvet. Men var natt och flera timmar var dag låser vi in honom med tungt hjärta i buren =`(
 
Kvällsmys ♥♥
 
 
 
 
Vår region hade tydligen varmast i landet idag...och nog var det VARMT....Det sved i ögonen från svetten som rann och håret var som nyduschat och blött hela dagen....
 
Har nu inte besökt någon badstrand i år så jag har sett om detta stämmer ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fantastisk hund ni hittat i Bosse, men det beror nog till stor del på att ni är kunniga hundägare oxå, som har stor medkänsla och omsorg om era djur.

Svar: Tack goa Freja ♥ På måndag kommer jag och kära maken att ifrågasätta en del runt Bosses inflammation då vi ska till djursjukhuset på återbesök. Skriver mer här på bloggen ...kram
Kort

2014-07-24 @ 22:15:12
Postat av: Freja

Jag menade inte att vara anonym, om jag nu blev det. Är lite ovan vid den nylagade datorn och Linux än...

Svar: Jag ser på svaren att de är från dig ;) Har lärt mig känna igen mina bloggvänner rätt bra på kommentarerna, du har varit lite "anonym" flera ggr men jag har förstått att det varit du =) kram
Kort

2014-07-24 @ 22:16:05
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0