Med tungt hjärta....

....och med tystnad i bilen större delen av vägen hem idag från djursjukhuset då våra tankar måste bearbetas inför beskedet att Bosse måste opereras om imorgon =`( Vi hade i varje fall tur att få operationen redan i morgon  (en inställd tid)  då jag är hemma en och en halv vecka till innan jag börjar jobba igen och kan vara sällskap åt Bosse. Det är ytterst ovanligt att hundarna inte blir bra efter denna operation berättade veterinären. Vi visste ju båda att detta nog skulle vara den enda lösningen då Bosse fortfarande är 2-gradigt halt. Men man hoppas ju alltid på att under ska ske, hoppet är ju det sista som dör.....Tiden på rehabiliteringen för Bosse som vi hade lite senare på dagen ringde vår snälla veterinär och avbokade.
 
Nu får ni hålla tummar och tår för att Bosse blir bra efter denna operation......
 
Denna vecka skulle Mille vara hos oss efter två härliga semesterveckor som han haft hos pappa, farmor och farfar =)
Vi har badat i vår sjö som säkert håller 27-28 grader. Men imorgon blir det förskolan då vi blir borta hela dagen pga operationen. 
 
Mille leker med sina "maskiner" i hästens uttorkade vattenhål i söndags.
 
En perfekt sandlåda.
 
Mille springer hem till gården  för det har börjat småregna, sedan blev det ett gigantiskt åskväder som skapade kaos i Stockholm och på fler ställen i Sverige. Vi hade all möda i världen att springa runt i huset och få igen alla uppställda fönster i blåsten.
 
Dagen efter badade jag och Mille i vår härliga skogssjö.
 
Då tornade åskmolnen upp sig igen och....
 
...det började blåsa, vi packade ihop och åkte hem igen..men den dagen var det falskt alarm och molnen drog vidare =)
 
Idag efter djursjukhusbesöket så åkte dottern, Mille och jag och badade =)
 
 
Vi körde båtrace med mormors och mammas foppatofflor, så kul tycker Mille =)
 
Min båt leder...yehhh =)
 
Här har vi då den lilla "fuskisen"  ;) Inte kul med mammas och mormors "båtar" vid strand då hans "båt" drev åt helt annat håll, så med lite hjälp från Mille så blev det lika ;)
 
Goa , glada Mille, så lätt det är att roa en 5-åring ♥
 
Vår idyll inne i skogen ♥
 
 
 Jag visste ju att en operation till troligtvis skulle bli den enda lösningen på Bosses hälta, men när det blev sanning idag så rann tårarna innanför solglasögonen på vägen hem, lilla, goa, älskade Bosse ♥ Så tungt att vara tvungen att begränsa denna underbara unga hund ytterligare en månad, i november om allt går bra får han vara lös igen.....
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Åhh, stackars duktiga Bosse som skött sig så bra... Nu håller jag tummarna för att den här operationen ska lösa allt, så han sen får bli en skuttig hund igen!

2014-07-29 @ 21:48:33
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Asta

Kram. Förstår att det känns tungt. Håller tummarna för att det blir bra den här gången.

2014-07-29 @ 23:12:19
URL: http://pastasson.blogspot.se/
Postat av: Jane

Jag håller tummar och tår för finaste Bosse.
jag vet hur du lider om någon av de dina inte mår bra.
Stor styrkekram till dig min älskade syster.
KRAAAAAAM / Syrran

2014-07-29 @ 23:44:35
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Monica o Jacob

USCH vad jobbigt stackars er och Bosse vet ju hur orolig man är, hoppas det ordnar till sej den här gången.
Vilka härliga sommarbilder med spring i benen;-)

Själv väntar jag på svar på proverna som kostade 5200 men lika bra att ta allt på en gång så man slipper oroa sej. Har haft en smygande oro för Sture en längre tid men det är nog bara inbillning, tycker han dricker för mycket men inget socker i urinen;-)
Lycka till idag och STOR KRAM och puss på nosen till Bosse


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0