Operationen gick bra......

...och vi fick hämta en omtöcknad Bosse vid 15:00. Veterinären berättade att Bosse hade friska och starka ben så prognosen för tillfrisknade är bra om vi kan hålla denna ljuvliga och levnadsglada unghund "på mattan" Vi hade gott om tid att göra storstaden, fyra nya hundfiltar inhandlades in så vi kan byta rena filtar i hundbäddarna var dag, 6 nya böcker inhandlades till vår semester och när vi sitter som sällskap åt vår Bosse ♥ =)
 
På hemvägen vräkte regnet ned så vindrutetorkarna inte hann med att ta bort vattnet. Åskan small så det hördes in i bilen. Både jag och maken funderade hela vägen hem på hur vi kunde fixa en "vettig "hundbur för de ggr vi inte kan övervaka och vara sällskap till Bosse.
 
  Väl hemma igen möttes vi av vår underbara och omtänksamma Inez som bekymrat granskade Bosse och lite ömhetstvätt blev det ♥  Tack kära dotter och Mille som såg till att Inez blev rastad och fick sällskap under dagen, de ställer alltid upp och hjälper oss när det behövs ♥ ♥
 
Kära dottern, maken och Mille byggde ihop en hundbur som blev vettig till Bosse till de ggr vi inte kan ha full övervakning av honom. Kvällen tillbringade kära maken med att skära ut en skumgummimadrass som fyllde hela hundburen ♥ . Med olika kosttillskott, ny mat, medicin, försäkring avdragen, med självrisk och 20 procent på beloppet så blev notan för dagen över 5500....
 
Efter 2 veckor ska Bosse börja rehabiliteras med vattengymnasik, tid är beställd. Nu börjar vi vår tuffa resa.... 
 
 Inez gillade husses madrass, hoppas även Bosse gillar den då han tvingas vara där....
 
 Tratten som Bosse ska behålla i 10 dagar innan vi plockar stygnen efter operationen gillas inte....än...
 
Trött efter dagens alla händelser sover Bosse just nu gott ♥

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag tror att vi totalt betalt mer än 50000 för burmans alla tandoperationer, för de gick inte på försäkringen... Och jag har lagt ett antal semesterveckor på att hålla honom sällskap och handmata honom, till och med sprutmata när det var som värst. Det är ett tufft jobb, men väl värt det när de sen mår bra! Hoppas Bosse finner sig till rätta med tratt och bur!

Svar: Våra djur är ju värda mer än pengar ♥ Jag skriver ut summorna nu på bloggen då många efterfrågat det. Vill att alla ska ha sina djur försäkrade, jag har båda mina hundar försäkrade med dubbel veterinärkostnad =) Tycker det är konstigt att tänderna inte ingår i försäkringen, hur ska djur kunna äta utan tänder? Vilket bolag har du dina katter försäkrade i? Jag har Folksam då jag tröttnade ur på Agria för många år sedan då de hittade kryphål för att slippa betala för en häst som jag haft en vecka på Strömsholm =( kram
Kort

2014-07-02 @ 23:00:33
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Härligt att det gick bra, inte lätt att hålla dom i stillhet det blir långa koppelpromenader men vad gör man inte för dom små.
Första gången med tratt är inte roligt, har hela garderoben full av olika storlekar.
Ha det bra och simma lugnt/Kram

Svar: Ha ha =) jag har oxå flera trattar i källaren, men de är större och otympligare än den Bosse fick. Den bästa tratten ligger under ungarnas bråte efter deras flytt, den får vi söka fram när maken fått semester ;) kram
Kort

Postat av: Asta

Vad skönt att första biten gick bra. Tänker på er. Kramen om

Svar: Tack, vi uppskattar vår Bosse mer och mer för var dag =) Han är klok och förstår fort vad som förväntas av honom ♥ kram
Kort

2014-07-03 @ 10:36:28
URL: http://pastasson.blogspot.se/
Postat av: Min webbsida

Så söt :)

Svar: Tack! =)
Kort

2014-07-03 @ 14:38:12
URL: http://dack-dack.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0