Värsta åskovädret ....

....jag varit med om tror jag. Det regnade och haglade så mycket idag att marken blev vit och hela gården flöt av små bäckar. Vi hann med  ett åskväder till ...men först...
när jag gick upp i morse fick jag se något stort djur som satt i taket, det visade sig vara en stor gräshoppa som även hittade ut igen =)
 
 
 
 
 
 
 Här vräker det ned både regn och hagel....
 
 Lokie tog sig en härlig och svalkande dusch, men när haglet vräkte ned som mest vände han bara rumpan mot det. För 5 dagar sedan fyllde Lokie 24 år ♥
 
 Ser ut som när första snön kommit ;)
 
 
 
 
 
 Solen värmde direkt efter och då steg ångorna upp från vedbodstaket....
 
 ...och drog förbi ladugården.
 
 Bosse låg som vanligt obekymrad när åskan smällde som värst. Fortsatt burvila efter operationen i och med att Bosse är 2-gradigt halt fortfarande =`( Vi ska nu åka in var vecka till djursjukhuset och han ska få antiinflammatoriska sprutor då han är svullen i leden. Blir det inte bättre efter de fyra sprutorna varnade vererinären för att de kanske måste gå in i leden igen, stackars Bosse om han ska opereras igen med samma långa konvalecens en gång till =`( På måndag så ska vi till sjukgymnasten som ska hjälpa oss och Bosse med träningsråd. 
 
 Bild från 19 ikväll, soligt och varmt och hästen har svalkat sig i stallet. Han står ofta och länge i dörren och kikar ut =)
 
 Utsikt genom mitt sovrumsfönster ♥ Kan inte tänka mig något vackrare att vila ögonen på än Lokie =)
 
Nu ska kvällsmaten intagas...
 
 Från sovrumsfönstret ut mot hagen...
 
Sotis sover "räv"....
 
 Lättväckt och lättstött, här visar han sitt missnöje med en stor gäspning ;)
 
Hallonen är mogna, nu ska vi se vem som får mest av hallonen, koltrastarna eller jag ;)
 
Vid 19:30 började det mullra i fjärran och himlen mörknade på....
 
...så vräkte det ned regn igen, trots att solen sken hela tiden. Några knallar blev det innan åskan drog bort igen.
 
Sista kvällssvängen med hundarna efter 21, åter steg ångan upp från marken..
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vilken trevlig blogg med många fina bilder!

2014-07-20 @ 10:10:29
URL: http://danneking.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Vilket väder hos er! Vi har haft några rejäla regnskurar, så skönt när det är så varmt. I dag gick jag ut och "duschade" när det regnade som mest... Och jag håller tummarna för att svullnaden i leden ska gå ner, så han snart får vara med och röja runt i skogen igen!

Svar: Sååååå jag längtar till den dagen då hundarna får gosa och röja runt ♥ =)

Kort

2014-07-20 @ 23:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0