Våren har kommit....

...så även koltrastarna, gässen och svanar, ur gräsmattan börjar tulpanerna kika upp. Hoppas de inte blir förstörda av snön som är utlovad till nästa vecka.
På kvällarna håller kattugglan oss sällskap med sitt ropande, nu har Bosse vant sig vid ljudet och bryr sig inte.
 
I söndags gjorde vi en tur till storstaden och handlade in lite behövliga saker, när vi var till ÖB hade det ramlat ut en massa talgbollar ur en låda, - gå och handla du mormor så plockar jag upp här sa MIlle, det gjorde han och när vi kom till hundbenen hade även där en del ben ramlat ut på golvet så Mille städade upp alla benen oxå =) När vi kom fram till kassan berättade jag för kassörskan vilken hjälp butiken fått av Mille, hon tackade för hjälpen och drog av 10% av priset på leksaken han fick ;) Mille berättade för henne (med sin "karlröst) att han jobbade i en leksaksaffär, hund och fågelaffär ;)
 
Bosse är nu rumsren, i måndags höll han sig tills jag kom hem på lunchen och inga olyckor händer inne längre =)
 
Härligt att det är ljust på morgnarna så jag kan ta mina morgonturer i skogen igen. de två första bilderna är  från i morse klockan 06:30
 
 
 
 
 
Lunchsvängen, i skogen är Bosse lös och har blivit jätteduktig på att komma när jag ropar =)
 
 
 
På gården har han av säkerhetskäl en lång lina eftersom vi bor så nära vägen, men den hindrar inte hans rörelsefrihet.
 
 
 
Mille och dottern kom en kvart efter jag kommit hem, Mille lekte, dottern pysslade om hästen, hundarna busade runt och jagade varandra och jag satt i solen och njöt av allt runtomkring mig =)
 
En härlig eftermiddag =)
 
Bosse kollar vad Mille gör.
 
Solkatt.
 
Vad gör du här uppe Rambo?
 
 
Bus med Inez
 
Bus med Bosse
 
Lite trött efter allt jagande av Inez.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Vilka härliga vårbilder med barn och djur, söt lillpluttis med ett öra som trillat ner har han fått några nya tänder.
Ha det bra

Svar: Nog är det på gång alltid lite blod på benen han gnager på nu och jag kan tänka mig att mjölktänderna ryker lätt i hans och Inez dragkamper ;)
Kort

Postat av: mot plus

wiho för våren! härliga bilder!

2014-03-11 @ 20:03:27
URL: http://motplus.se/
Postat av: ansepanse

härliga bilder :) visst är det gôttigt nu när det är ljust på morgonen och även rätt länge på kvällen
skrattar gott åt sista bilden :)
Sv: håller tummarna för att dina pelargoner klarar sig
kramar

2014-03-12 @ 11:43:06
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Jane

Hallå syrran!!! Här är det vår så att det knakar i backen, massor av vår blommor har tittat upp.
I dag har jag sytt nya gardiner till köket på landet.
Vrål fint blev det. Min gubbe måste ju ha världens bästa fru. Om jag var gift med mig själv så skulle jag vara världens lyckligaste. Haha
Kramar i miljoner / Syrran

2014-03-12 @ 17:42:49
URL: http://janesunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0