Varmt och skönt..

....Fredagen började med soligt och härligt varmt väder. Killarna kom och la på den sista plåten på taket så nu är allt klart. Det tog dem bara fyra dagar att byta tak, så j-kla duktiga hantverkare =) Vi ska ju byta tak på huset oxå och jag måste säga att jag ringer nog till samma firma så vi får dessa suveräna hantverkare igen.
 
 
Igår kom Mille då dottern skulle jobba kväll och dag idag, Mille och jag städade gården och tog bort lite skräp som var kvar efter takbytet och en massa pinnar efter hundarna
I år verkar det som att vi får en längre tid mellan hägg och syren, det är ju som vackrast i naturen då. Häggen har blommat ett tag redan och det är ett tag kvar innan syrenerna blommar. Svalorna  har kommit och bygger flitigt sina bon.
 
Äntligen har jag den härliga vårutsikten från trappan igen där jag brukar dricka mitt morgonkaffe =) Kära maken matar småfåglarna ännu eftersom det varit så kallt ett tag.(bilderna är tagna idag)
 
Det behövdes en dags värme till tulpanerna för att de skulle slå ut på norrsidan =)
 
Min ständiga följeslagare på gården, Sotis ♥
 
Solkatten sotis njuter...
 
...och gonar sig i solskenet, medan hundarna....
 
...mår bäst i skuggan på trappan.
 
Vad sa du matte? Jo, jag sa sötnöten till Bosse ♥
 
Årets första gräsklippning, Mille är så klart med och klipper ♥
 
Sedan lite lek i vedskjulet då solen var som starkast.
 
Mille drar tillbaka vattenslangen efter gräsklippningen.
 
Solen blänker på vårt nya tak =) Bilden tagen genom köksfönstret.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Härligt att ni är nöjda med taket, gräsklippningen får vänta ett tag här har fullt med gullvivor i gräsmattan.
Ja nog är han en sötbulle alltid och Inez och katten är fina dom också.
Ha en skön lördagkväll

Svar: När vi köpte gården var stallet en belastning på tomten, inget som räknades som värde....vi har hållt efter stallbyggnaden under många år, men då kära maken blivit höjdrädd fanns bara två alternativ , renovera eller riva. Byggnaden är över 100 år gammal men med så mycket mark som vi har blir ju bara stallbyggnaden en tillgång =) så valet blev lätt...
Kort

Postat av: Freja

Skönt med duktiga hantverkare. Vi har träffat båda sorterna, men just takläggarna var fantastiska, då är det helt OK att rekommendera dem till andra!

2014-05-17 @ 21:37:59
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: ansepanse

SOMMAR-bilder, vad härligt, jag gillar din söta följeslagare :) måste vara härligt med en sådan som följer med hela tiden
jag skrattar gott åt det där sista
ha en fin söndag nu
kramar

2014-05-18 @ 10:58:50
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: amanda

hahaha...det där sista "att tänka på" stämmer väl
på många kvinnor !!!
men inte på dig eller mig, för vi är riktiga kvinnor !!!!

tack för din jättefina bildserie, har nu kollat det fram och tillbaka,
och det allra bästa var din vårutsikt där du sitter och njuter av din morgonkaffe !

ha en fin börja på veckan, kram vännen !!!

2014-05-19 @ 11:59:34
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0