Såg dokumentären om Estonias förlisning.....

.....20 år har gått och jag minns det som igår då jag väckt dottern som är 8 år, vi ska äta frukost och jag slår på radion som vanligt och hör nyheterna om färjan Estonia som sjunkit och alla människor som befarats ha omkommit.
 
Dagen innan hade min granne kommit över en stund på fika och hon berättade att hon varit på en resa till Estland med färjan Estonia, hon berättade även om att hon gick ut på däck vid ett på natten, det var så vackert berättade hon, man såg inte var himlen tog slut eller där havet tog vid, himlen var vackert stjärnklar, - jag tänkte berättade hon " Om Gud vill ha mig får han gärna ta mig nu". Hur många gånger har jag inte tänkt på hennes ord efter det som skedde, hon klarade livet den gången med en dag....men dog i cancer bara ett år efter.
 
Ombord på Estonia fanns 989 personer. 852 av dem dog. Bara 137 kunde räddas ur vattnet.
 
Estonia
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

En så otäck händelse!

2014-09-02 @ 22:46:04
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Ja det var en otäck historia, Jacob och jag åkte flera gånger med henne men då hette hon Viking Sally.
Hoppas allt är bra med er alla/Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0