Vilken härlig höst....

...vi har, klockan 18 ikväll hade vi 18,6 i skuggan. Solen har skämt bort oss med värme i över en vecka nu ♥ regndagarna har varit få denna tidiga höst =)
 
Visst hade jag blivit "hemmablind" på Bosses hälta, den nya veterinären ville se mig gå och trava Bosse på parkeringen innan vi gick in för påfyllningen av ledvätska. Jag tycker att han ser ut att ha en hälta på skala 1,5 -2 sa den nya veterinären, han hade ju grad 3 tidigare efter operationerna fortsatte hon. Jag har aldrig tidigare haft en riktigt halt hund så jag har gissat hältgrad då ingen sagt tidigare vilken grad av hälta Bosse hade.
Beskedet jag fick på telefon när Bosse var klar var att hans ledvätska idag var "halmfärgad" som den ska vara, förra gången fanns det blod i ledvätskan. Inget vi hade fått vetskap om tidigare. Analsäckarna var fulla igen och tömdes, även dena gång var det ingen inflammation, men analsäckarna blir nog nästa operation då de krånglar så ofta nu =(
 
I helgen valde dotter och Mille att sova över hos oss och vi hade en mysig lördagskväll och söndag ♥ , dottern och jag kikade på VM i hästhoppning båda dagarna och hejade friskt, bet i kuddar var gång det var Rolf-Göran Bengtssons tur att rida ;) 
 
Vardagarna trallar på i samma mönster med jobb, djur och tidiga kvällar. Inte mycket ork att skriva.
 
Ett stort grattis till min älskade far ♥ och min älskade syster Jane ♥ som fyller på samma dag ♥ ♥ 
 
Lite bilder:
 
Orientering i daggvått gräs, ungdomarna fann på råd =)
 
Regnet hängde i luften...men stannade där.....norrsidan...
 
...på södersidan sken solen och ungdomarna träningsorienterade i vår natursköna natur =)
 
En av tjejernas mundering, tyckte deras fötter såg ut som "shirehästars" med stort hovskägg ;)
 
Katterna sover fortfarande oftast ute, här väckte vi Sotis när jag och Bosse tog sista kvällspinken, deras bädd är full av björkfrön.
 
Morgon, 07:30....mitt skrivbord och förberedelser inför dagen....choklad och mes-smörsmacka...alla bilder på djur och hjärtans kära syns inte på bilden ;)
 
Viktiga ord i valtider...barn är ofta MYCKET klokare än vuxna ♥ ♥ ♥ 

Kommentarer
Postat av: Freja

Idag cirkulerade en länk från ett antal barn som stod längst ett staket vid sin skola och sjöng "Inga rasister på våra gator" när SD höll torgmöte intill. Någon kommenterade att det var fult att utnyttja barn, "som inte förstår vad det handlar om", till sånt. Jag tänker att den personen inte minns hyur det var att vara barn, inte arbetar med barn och inte har egna barn. Min upplevelse är att många barn har en otroligt stark och tydlig moralisk kompass. De följer den inte alltid, men de vet mycket väl vad som är rätt och vad som är fel!

Så glad jag är att Bosse blir bättre. Långsamt, men ändå bättre!

2014-09-11 @ 23:02:05
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Härligt att det såg bättre ut med Bosse, du får skrämma honom så han tömmer säckarna;-)
Sture har också problem men det kan om man ha tur växa bort.
Vilken härlig början på dagen;-)
Ha det bra/Kram

Postat av: amanda


då verkar det gå lite framåt med Bosse !

samma här alla dagarna ser likadan ut,
fast jag jobbar inte, och jag tycker det är roligt
att skriva, än så länge i alla fall !!

önskar dig en massa energi - kram !!!

2014-09-12 @ 10:57:10
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Asta

Vad skönt att det ser bättre ut med Bosse. Håller tummarna att det får fortsätta så så att du kan fortsätta njuta av den härliga hösten, barn å barnbarn utan allt för mkt oro. Kram å tack som vanligt för de fina bilderna.

2014-09-13 @ 00:09:03
URL: http://pastasson.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0