Första april och jag lyckades....

.....lura eleverna direkt på morgonen under mentorstiden. Jag sa att det blivit fel i kalendariet och eftersom det är skärtorsdag i morgon så var de självklart lediga ;) Ungdomarna jublade och jag fick en bamse kram av en kille i glädjeyran =) Då tänkte någon till och sa det är första april idag, så då drog jag ramsan april, april din..... Ungdomarna satte på mig ett förkläde som straff och såg till att mina armar blev låsta ;) så fick jag ha en "tvångströja" i en timme vilket jag glatt ställde upp på innan de befriade mig =)
 
 
Från bildlektionen där de skulle börja designa masker.
 
Så blev det då lunch, en av tjejerna berättade att hon och hennes kompis höll på att lära sig att spå folk och de frågade om de fick spå mig. Det fick de och de visade hur jag skulle sätta händerna, så satte tjejen på två vattenglas och jag trodde glatt att det hörde till spåtricket. April, april nu kan du sitta där resten av dagen för att du lurade oss =) så jag skrattade och lurad blev jag av de underbara ungdomarna ♥
 
En tjej fick rota upp min mobil ur väskan och ta bilden, för själv kunde jag det inte ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

HAHA en givande dag ser jag;-)
Mycket lurerier har det varit på fb idag, men jag har klarat mej.
Ja jag saknar honom något fruktansvärt, hade hans far och farmor också blir ju lite extra då.
GLAD PÅSK på er allihopa från oss alla

Postat av: amanda


Men vilken rolig första april du har haft !!
Hihi...vilka trevliga elever du har, fast du
är ju också en sån bra lärare, det vet jag !

Önskar dig en jättehärlig påskhelg, med god mat
och sol och värme ! många kramar till dig !!!

2015-04-02 @ 09:59:04
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: amanda


Hej kort och trevlig fortsättning på söndagen,

jag kunde inte kommentera, din inlägg den 2/4,
kom inte in till kommentarerna där, men jag kunde läsa den i alla fall !
Där ni lurar en annan lärare, hihi...vad rolig du är, jag blev inte lurad av någon !

Kramar och ha det bra !!

2015-04-05 @ 11:19:59
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0