Länge sedan sist....

.... det blev ett inlägg ;) Dagen efter Lokies födelsedag så var det min födelsedag, en trevlig dag med fina presenter, blommor nära och kära och gott att äta ♥
 
 
 
 
 
På hundsvängarna har vi hittat hur mycket svamp som helst, efter det myckna regnet blev det många goa svampskördar ♥
 
 
Vår underbara skog som hundarna älskar =)
 
Där det ljusnar ligger vårt stall, vilken förmån vi har som har skogen inpå knuten ♥
 
Rallarrosen blommar hög och vacker =)
 
 
 
Min röda doftros ♥ 
 
En flitig liten humla 
 
Bosse knycker kraftfoder från hästen ;)
 
Inez badar och Bosse svalkar tassarna. Men det är med sorg i hjärtat jag ser att inte Bosse vågar sig ut på djupt vatten och simmar, när han var som mest "lättlärd" som unghund låg han i en bur och fick inte göra något efter operationen, 5-6 månader av Bosses första år tillbringades i vila och instängdhet. Denna sommar har inte heller bjudit på varmt vatten så jag kunnat locka ut honom att simma heller med åren har jag blivit en riktig badkruka ;)
 
Har varit och talat med en kurator för att få hjälpa att strukturera mitt jobb så det inte slukar mig helt, träffade en underbar och klok tjej som jag fick förtroende för direkt. Det viktiga nu är att hitta tillbaka lusten och viljan att göra saker som jag tycker är kul och som kan ge mig energi tillbaka.
 
Förra helgen ville kära maken att vi skulle åka till Falun och titta på Poker-run. Träffade far och goa I-M, även min bror med familj var där =) Solen sken och det var mäktigt att kolla in alla häftiga båtar.
 
Superhäftig båt ;)
 
Mille gillade äventyret.
 
 
Morfars och Milles favorit bland båtarna pga de många avgasar-rören ;)
 
Båtar överallt, så kul...
 
 
Film och bilder tagna med mobil....
 
Denna helg besökte jag en kär gammal vän och vi pratade massor, gick i butiker, åt på goda restauranger =) Kan bara säga att det blev en UNDERBAR helg =D
 
Härlig krog vid vattnet, bild från igårkväll.
 
Mums så gott det var med min egen specialare ♥
 
Är sjukskriven till 30 augusti, har möten med försäkringskassa, läkare och jobbet sista veckan....Har fortfarande inte mycket ork, att göra sådana här utflykter har först ett motstånd som jag måste kämpa mot för att inte ta den enklaste vägen och ringa och avboka. När jag sedan är på plats så är jag så glad och tacksam för alla UNDERBARA vänner som verkligen ger mig kärlek, glädje och en stor dos energi. Har bestämt mig för att jag ska komma tillbaka till mina krafter igen, men vet också att det tar tid...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Känner så väl igen mig i det där motståndet att komma iväg och göra saker. Jag kommer mig oftast i väg och har trevligt, men sen är jag utslagen några dagar efteråt. Det tar verkligen lång tid att bli bättre! Hoppas du får bra hjälp på vägen.

2015-08-16 @ 22:10:26
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: amanda

Underbara bilder kort ! och verkligen, säger jag också, att
vilken förmån ni har som har skogen inpå knuten och
er underbara skog som hundarna älskar !

Önskar att du hittar tillbaka lusten och viljan och energin tillbaka !

Livsglädje är ett tillstånd med toppar och dalar som vi har med oss i livet !
Har din livsglädje gått vilse någonstans på vägen ?

Kramar på dig vännen, och en massa kärlek och ny energi till dig !!

2015-08-18 @ 15:01:16
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

Ser ut att ha varit en härlig sommar, fina bilder.
Hoppas allt löser sej och att du hittar tillbaka till livet, var inne i en period efter Jacobs sjukdom när jag fick tvinga mej till att göra det som måste göras.
Ha det bra
Kram

Svar: Kram min vän, vi är väl lika i sättet du och jag....Vi kämpar på i det tysta. Jag kan inte skylla på någon annan än mig själv då min familj försökt bromsa mig i min "arbetsiver" i över 10 år, trodde jag att jag orkade allt =/ Att min fostermor dog 2010 och min tvillingbror dog 2011 bromsade mig inte, jag trodde jobbet skulle skingra tankarna och att jag inte skulle fastna i sorg....Min chef varnade mig....även hans ord var för döva öron....Hade fått en varning 2013 att bromsa, men jag måste bara, skulle bara, så brast allt påskafton i år...NU tänker jag tänka på MIG SJÄLV och hur jag mår.... kram
Kort

Postat av: Monica o Jacob

Det låter bra man måste vårda sej själv mellan varven:-)
Ha en skön kväll
Kram

2015-08-19 @ 18:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0