Friluftsdag för vårt högstadium...

....idag och vi fick en underbar dag med strålande och värmande sol ♥ Jag var som vanligt med de ungdomar som valt sysselsättningar på hemmaplan. En av eleverna var sjuk och kunde inte göra någon ansträngande fysisk aktivitet så då åkte jag hem och hämtade Inez så fick hon visa hur man gör när en hund ska "leta". Inez bara älskade alla som lät henne jobba med det hon tycker bäst om ♥
 
Helt plötsligt kom det en massa förskolebarn till samma idrottsplats som vi var på och Mille var med ♥ Våra ungdomar åkte skridskor och sköt på mål på ena halvan av isen och förskolebarnen tränade skridskor på den andra halvan.
 
Lite bilder från vår dag alla tagna med mobil =) 
När solen började värma steg en tjock dimma från sjön...
 
Dimma och sol i motljus...
 
...så vackert =)
 
Utsikten var mycket begränsad...
 
.......och hela samhället försvann.
 
En svettig Mille i värmen, han hade lekt "fångarna på fortet" i en av snöhögarna ♥
 
Vem kan låta bli att krama snöbollar?
 
Vår fina "svenska-fröken" gonar sig i solen (retuscherat bilden på hennes ansikte)
 
Vingligt i början att lära sig åka skridskor ♥
 
 
Vår vackra kvällshimmel igår, lika färggrann var den även ikväll.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Underbaraste syrran! Vilka fina bilder du har tagit. Jag hade ju velat sett dig solandes i snödrivan förstås. Om jag hade lagt mig där så hade jag fått rulla mig upp. Haha
Det blir inte så mycket bloggande nu när jag har så mycket på jobbet.
Kramar i miljoner och vi ses ju snart / Syrran

Svar: Ses snart, så kul ♥ ♥ pussar och kramar tills dess ♥
Kort

2015-02-12 @ 07:06:29
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: amanda

Wow, vilka härliga och vackra bilder ! Och med din mobil? Det är så bra dem här nymodigheter, hihi, mobiler och datorer, allt blir lättare på det här viset !

Vad bra du är med alla "dina ungar" !

Önskar dig en fortsatt soliga friluftsdagar ! Kram på dig !

Svar: Håller till fullo med dig Amanda allt blir lättare och man har kameran med sig =)
Kort

2015-02-12 @ 12:25:56
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0