Jag gör mina uppehåll....

...då och då, så tacksam för att ni kommer in och kommenterar och ger mig en spark i ändan så jag tar mig samman och gör ett blogginlägg igen ;)
 
Har jobbat, städat undan hela julen och det har snöat...massor, det har nog ni också märkt ;)
 
Brukar titta på Stjärnorna på slottet.....
Förra lördagen så var det Örjans Rambegrs tur...en skitstövel har han framställt som i media under många år. Jag känner honom inte, har bara läst Expressen och Aftonbladet och hade bildat mig en uppfattning från tidningarna om honom som ”slagskämpe” och ”suput" har ändrat den uppfattningen totalt =). Skrattade gott när alla deltagare skulle vara ”deras mammor” då såg jag mig själv som dotter med alla fel och brister som jag faktiskt lurade mina föräldrar med till min fördel. En ful räv hade jag bakom mitt öra och jag spelade glatt med den "räven" när det behövdes jämte mor och fosterföäldrar. Barn lär sig snabbt var de kan utnyttja sina föräldrars samvete....
 
Sedvanligt kommer här lite bilder ;)
 
Bild från i tisdags ♥ när jag kom hem från jobbet var trappan skottad, hittade dessa bilder i kameran senare som dottern tagit ♥ 
 
Mille som älskar att jobba skottade rent mormor och morfars trappa ♥ 
 
 ♥  ♥  ♥ 
Hundväder....
...inte ens en hund trivs i det eviga snöandet...
 
Bosse däremot trivs i närhet och gemenskap ♥
Här väntar hundarna på att husse ska komma hem från jobbet, de sitter i trappan och kikar ut genom fönstret, lite gos blev det också =)
 
Goaste huvudkudden Inez....
 
....gånger två....Inez har försökt att hålla på sin integritet gentemot Bosse, men hon har resignerat ;) nu hittar vi dem alltid sovandes tillsammans.
Finns inte Inez till hands så kan man sova ihop med katterna ♥
Bild från igår då solen lyste och livade upp sinnet =) En glad Bosse i hundgården skällde glatt på Lokie.
 
Det var dags för matning av hästen...Inez var som vanligt med =)
 
höjdpunkerna för Lokie är maten X4 om dagen =)
Snöinbäddad gård
 
Blev så glad igår när jag såg Inez och Rambo gosa, Inez är mycket avståndstagande mot Sotis som hon nog tycker är mycket falsk då han "klappar" på hundarna när det behagar honom (Sotis livsöde vet vi ju inget om då han kommit till oss som vildkatt). Rambo är ju snällheten själv och det finns bara godhet i honom då han växt upp med bara kärlek ♥
 
Bästa kompisarna vill in till värmen ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Kul att få ett livstecken från dig! Vilken duktig snöskottare. och vilka fantastiskt fina och gosiga djur du har!

2015-01-27 @ 18:44:39
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Underbara bilder på barnbarn och era fina djur;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0