Legoland 2

Efter frukosten på Kvibergs vandrarhem, packade vi ihop våra saker och for vidare till hamnen, det tog 40 minuter med tank och handlingsstopp på ett Ica, mycket kolsyrat vatten inhandlades då vi förstod att dagen skulle bli mycket varm. Vi svängde vid Majorna ner till hamnen, i Majorna bodde min kära make när jag träffade honom.
Så stod vi då i kön och väntade på färjan, första gången för dottern att köra på en färja men hon var inte något nervös =)
 
Lastbilarna åkte som vanligt först in...
 
Kära Paddan som jag och kära maken åkte med då han ville visa mig Göteborg...
 
Ett minnesmärke från förr...
 
Seagull carry me over land or sea, Rod Stewarts härliga låt "I am sailing" ♥
 
Gammal och välkänd fästning som vakade över inloppet till Göteborg.
 
Spännande för Mille som åkte färja för första gången =)
 
Så var vi då framme i Ålborg, hotellrum högst upp (utan hiss) Jag ojade mig en del över det tunga bagaget ;)
 
Har denna väggdekoration hemma sedan 2 år tillbaka, den ska upp när hallen blivit målad.
 
Vi hade även tillgång till kök.
 
Vi kom rätt tidigt till Ålborg så vi tog en tur i staden, gatumusikanter.
 
Härliga kvarter med massor av krogar =)
 
Vi gick mot vattnet och hamnade på en visfestival =) Mille åt en efterlängtad glass i värmen.
 
Balansgång på en mur....
 
...krävde full koncentration.
 
Sedan stannade vi på en lekplats så Mille fick "rasa" av sig lite överskottsenergi igen.
 
...sand är alltid roligt =)
 
Morgon i Ålborg efter en varm och svettig natt, nu bär det av till Legoland. Fortsättning följer =)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Åhh, legoland, där har vi varit med barnen! Fantastiskt kul! Tror nog vi fortfarande skulle kunna åka med dem dit, då de alltid gillat miniland bäst, och där spelar åldern ingen roll!

2015-07-08 @ 01:53:51
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Legoland kan det bli bättre för Mille:-)
Kul att få följa med på er resa.
Får se hur det blir med bloggandet framöver har fått in en konstig typ och jag har nog med mina egna problem;-(
Ha det bra/Kram

Postat av: Mia

Bloggträff 1/8 -2015
Nu är den här. Inbjudan (om man nu kallar det så) till min bloggträff.
Det hela går i stapeln den 1/8 -2015 hemma i min trädgård i Kristianstad.

Har inte planerat något direkt ännu mer än lite löst.

Tänker vi startar klockan 15.00 med fika (så gillar du baka får du gärna ta med dig något till fikat).

Är det fint väder vilket vi hoppas på kanske kubbspelet får rastas eller så bara är vi.

Runt 18 tiden äter vi mat som var och en betalar själv, såvida jag inte hittar en sponsor som är villig och stå för maten.

Resten av kvällen roar vi oss har trevligt tillsammans.

För att vi skall få plats så har jag satt ett max antal till 15 personer. Så vi skall slippa sitta varandra i knäna, visst det kan väl vara trevligt men inte i flera timmar.

Din anmälan vill jag ha senast 11juli och anmälan är bindande. Skulle du få förhinder meddela detta så kan platsen gå till någon annan som är intresserad.

Behöver du bo på hotell så har jag fixat ett bra erbjudande till dig, mer om det senare!

Du anmäler dig här i detta inlägg vi FB eller via [email protected]

Ps. har redan klart med tre sponsorer så en liten goodibag komma man få med sig hem.

Ni får gärna dela bilden och länka till detta inlägget på er blogg!

2015-07-08 @ 21:06:49
URL: http://miamiamia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0