Är ledig...

...denna vecka, eller rättare sagt så har jag tagit tjänstledigt då jag bara hade några få komptimmar kvar. Mina fina ungdomar är på prao så de saknar mig inte ;) I fredags var det riktigt oväder och marken blev vit igen, men i måndags var all snö borta  =)
 
Idag har jag stängt om paddocken så att hästen även kan vara ute på nätterna om han vill, den myckna snön i vinter hade raserat mycket av staketet så det blev några timmar ute i råkylan. Har även börjat ringa företag för offerter då vi MÅSTE byta avlopp. Alla vi som bor på landet ska ha egna reningsverk. Ett inlägg kommer om detta sedan =(
 
Igår var det soligt, varmt och härligt. Dottern skulle jobba lite extra så Mille var hos mormor. Vi hade vår första lilla picknick ute för året. Mille lekte och jag fotade ;).
 
Här kommer lite bilder från igår: Först fotade jag fåglarna som flitigt besöker vårt fågelbord.
 
En blåmes ger sig av med ett solrosfrö i munnen.
 
Talgoxen väntar på sin tur.
 
Hungrig...
 
En domherre satt högst upp i vår lönn och käkade frön.
 
 
 
 
 
Liten söt blåmes, undrar så om den är en ättling till de blåmesungar jag födde upp =)
 
Tre arter på samma bild talgoxe, domherre (hona) och nötväcka.
 
Domherre och troligtvis inte tagloxe, kommer inte ihåg just nu vad arten heter.
 
 
Nu lite bilder på Mille:
 Slit och släp ;)
 
Mille lekte ute och förbättrade sin "lekplatta"
 
Mellan lekarna blev det fika =)
 
Mysigt hade vi det i solskenet.
 
Jag önskar att jag hade hälften av Milles energi ;)
 
Rambo gonade sig i solen.
 
 
 
Det gjorde även Sotis.
 
Feta syrenknoppar som bara väntar på sol och värme.
 
Bild från i måndags från köksfönstret (mobil) tyckte hundarna var så söta i hundgården när de vilade ihop =)
 
Kära maken passade på att tjuvfota mig när jag stängslade hagen ;)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Vilka härliga fågelbilder, våren är en underbar tid.
Mille verkar inte ha några fritidsproblem och vovvarna så fina skönt att Bosse mår bra nu.
Ha det bra

Postat av: amanda

Oj, vad vackra fåglar, och nu har dom kommit att stanna hos oss !
Och där sitter Sotis och Rambo som tänker sina soliga tillvaron, hihi...!

Ja, tänk på det att barnen sitter aldrig stilla ! vilken energi och livslust !
Roligt att kunna sitta ute i solen på pickning, för maten
smakar ju mycket godare där ute och det är ju så
mysigt också !

Men Inez och Bosse tittar på dig lite frågande, dem lilla godingar, alltid lika söta !

Ha det så bra vännen, och njut av din lediga veckan, kram på dig !!

2015-03-27 @ 11:46:52
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Freja

Vilka fantastiska fågelbilder du fått till! Och hundarna är så söta tillsammans!

2015-03-27 @ 22:55:48
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0