Blev så berörd....

...av denna artikel, vi vet ju aldrig när vi dör men enligt vår pensionsberäkning på svenskens genomsnittsålder så ska jag överleva mina hundar i minst 15 år. Men ingen vet sitt slutdatum, har skrivit testamenten tidigare om våra djur och vad som ska ske med dem vid t.ex en olycka. Nu är barnen stora och vet vad de ska göra med djuren ♥
 
Jag hoppas att denna kvinna kan få hjälp av sin kommun och att man kan ge lite extra tid till personalen så att de ska kunna rasta hennes hund.......
 
Våra djur får oftare ett värdigare slut än vad vi människor får, Vi vill inte att de ska lida och kan därför bestämma när de ska sluta, vi finns med dem och ger dem trygghet in i döden ♥ 
 
http://www.expressen.se/gt/dodssjuka-marikas-tuffa-kamp-panik/
Här kommer några utdrag från artikeln:

Marika Löbu-Navarro, 69, i Varberg, går just nu sitt livs tuffaste kamp mot döden och Varbergs kommun.

På kommunen vill man att hon ska avliva sin hund som hon haft i nästan tio år.

– Jag är helt i panik, ska jag avliva min hund så jag avlivar jag mig själv också, säger hon med gråten i halsen.

 

 http://www.expressen.se/gt/dodssjuka-marikas-tuffa-kamp-panik/
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0