Livet börjar vid 100.....

....läste jag på SVT-plays program och kikade nyfiket. En underbar kvinna som bloggade vid 100 års-ålder och som lärt sig älska datorer =) En tuff kvinna som vid 100 år struntar totalt i vad folk tycker och tänker. Helt klar i huvudet och springer runt överallt som en ungdom. 
 
Källa: www.tv4play.se Dagny blev veckans svensk =)
 
källa:www.linkopingsposten.se  102-åriga bloggerskan Dagny Carlsson menar att man måste följa med i utvecklingen. Foto: Emma Taube Sjöstedt
 
En tuff kvinna som vid 100 år struntar totalt i vad folk tycker och tänker. Helt klar i huvudet och springer runt överallt som en ungdom. 
Kände så väl igen min egen far som också gillar all ny teknik fast han är många år yngre än Dagny ;) Han spelar spel på sin dator, skickar mail och bilder =)
 
 
kika här på filmen, länk:  
http://www.svt.se/det-ar-inte-sa-dumt-att-bli-gammal/se-program/det-ar-inte-sa-dumt-att-bli-gammal-avsnitt-1-1
 
 
Här är bloggenhttp://www.123minsida.se/Bojan/
 
 

Kommentarer
Postat av: amanda


Hahaha...jag skrattar till den översta bilden om
Måns och Dagny ! För hon struntar i hans beundrande blick !

Jag har gett en massa kommentarer till Dagny, när hon skrev i Landstingets vårdtidning, och
varenda gång skrev hon ett långt svar ! En härlig kvinna !
Förresten min egen mamma är 94 ! Pigg och glad, som jag, hihi...!

Pigga och glada kramar till dig, önskar dig en riktigt bra dag i dag !!

2015-09-12 @ 12:26:11
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0