Snart slut på maj, men först en bildbomb ;)

Som vanligt har maj bjudit på högsommar värme och kallt regnrusk som sig bör ;) Älskar försommaren med den härliga skira grönskan....
 
Så härligt med denna vackra "skira" grönska, satt ute och njöt, 26,9 grader i skuggan klockan 15 den 10:e maj
 
Tidigare den 10 maj hade vi åkt till hundarnas favoritställe så de fick svalka sig i sjön, ibland gör vi något annat för att svalka av dem som de älskar och det är när jag spolar dem med vattenslangen, då får man passa fingrarna när de jagar vattenslangen  ;) några bilder från första badet ......
 
UNDERBART tycker Inez att badsäsongen börjat...
 
Nu sticker jag matte =)
 
Äntligen ett långsim igen.
 
Bosse väntade in Inez från stranden som vanligt, då han ännu inte vågat sig ut på djupt vatten....blir bara så ledsen att han var tvungen att tillbringa hela sommaren 2014 som valp i en bur efter operationen :`(
 
Men fullt bus när Inez kommer tillbaka, så han blir lika blöt och avsvalkad som henne =)
 
Sjön glittrade vackert mellan späda löv..
 
...Mer rofyllt och glädjefullt än glittrande vatten finns nog inte.
 
Så mycket liljekonvaljer...alla dessa bilder från den 10 maj.
 
Hela gården invaderades som vanligt av vitsippor...bilden tagen 1 maj
 
Trädspegling i vattenpöl
 
Här går jag hundsvängen för första gången utan jacka den 1 maj ♥
 
Rambo vilade på varma stenar den 1 maj
 
Min kompis söta lamm plockar i gröngräset 29 april men bilden fick vara med ändå ;)
 
Den här forellen fiskade Mille helt själv den 7 maj...med mycket smör, grädde och en massa dill blev middagen bara så god =) (bilden tagen av min svärson)
 
Än hänger gamgubben med, lika snygg som vanligt, 26 år i juli ♥ ♥
 
Denna härliga bild på Mille är från den 26 januari, Mille är med pappa i lastbilen..en dröm för en grabb som gillar bilar (bilden tagen av min svärson)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0