Satt ikväll vid datorn....

...sträckte ut foten och min fot mötte en varm tass ♥ kikade under skrivbordet och det var Bosses tass ♥ Älskade underbara djur  som berikar min vardag så mycket ♥ Nu när mina barn blivit vuxna och lämnat hemmet, så har jag ändå så många individer kvar att älska och värna om i min vardag =)
 
Vi hämtade barnbarnet idag efter hans helg hos pappa, farmor och farfar, då mamma jobbade, en glad stund blev det att få träffa goa exsvärsonen och finaste J....Milles syster  ♥  vägen hem var jag och Mille hemliga agenter, har fortfarande leksinnet kvar även om Mille ibland tycker jag blir för "MYCKET" i leken ;)
 
Idag var oxå sista dagen då vi behövde rengöra hästens hov med desinficerande medel efter hans sista hovböld, han har varit ohalt i fyra dagar nu. Har världens bästa hovslagare som kom på fem minuter och skar upp bölden i måndags då jag såg att hästen var mycket halt  ♥ Med hästens ålder (26 år) och tyngd  så har han haft minst två hovbölder per år de de två senaste åren. Innan jag kontaktar veterinär tar jag alltid ut hovslagaren först vid hälta.
 
Vi satt ute i den ljumma septemberkvällen maken och jag, såg hur schäfern Bosse gick mot växthuset och där snodde han en tomat, började kasta upp den i luften och lekte som en katt  gör med saker ♥  =) Har sett att några grenar på tomaterna brutits men då vi har fått så mycket tomater trodde jag de brutits av tyngden.....nu vet jag varför =) Schäfertiken Inez tog tomaten från honom och åt upp den i avundsjukan för att han hade kul ;) Medan vi satt och tittade på så snodde Bosse 3 tomater till och lekte glatt med dem.....Ska försöka filma honom imorgon när han snor tomater och leker med dem ;) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Det närmar sig att våra barn flyttar oxå, så jag är så glad över mina gosiga katter!

2016-09-15 @ 21:49:58
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica

Så härligt att höra att Bosse är pigg , här är det också den gamla "Ebba" som tar hand om allt Sture hittar HAHA.
Skönt att det gick bra med hoven.
Ha det bra KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0