Så grymt att mörda 5 oskyldiga....

....fyra oskyldiga människor, (varav ett 11-årigt barn) och en hund dödades i terrorattacken i fredags, på en av de största gågator vi har i Sverige, Drottninggatan i Stockholm, fortfarande ligger flera skadade kvar på sjukhus....Att det inte blev fler har senare visat sig  att flera rådiga människor fattade allvaret direkt då lastbilen kom i full fart och hann varna folk ♥
 
...Så många personer vi har att tacka, allmänhet som varnade och hjälpte offer direkt, väktare, all blåljuspersonal...Tipsarna som hjälpte polisen att rekordsnabbt gripa den som körde lastbilen ♥♥
 
Det  första morden på en utvisad var på IKEA, men fick aldrig samma publicitet, det var i "lilla" Västerås, Där fick två oskyldiga, mor och son sätta livet till....Något har gått snett, vi har inte haft kapaciteten att SE och ta emot våra flyktingar på rätt sätt, Med facit vi har idag så har vi skapat rädsla och så mycket spänningar i vårt samhälle....Jag har ingen lösning...ser tyvärr att politikerna har det inte heller 
.Att hänga politiker är som att hänga sig själv...vad röstade du på? Vilka röstade på att vi skulle gå med i EU? Inte jag...Reinfeldt tyckte vi skulle öppna våra hjärtan, vi skulle ha fri företagsamhet, friskolor m.m ....Skyll inte allt på Löfven för att de har den politiska makten just nu...Blir bara för enkelspårigt....
  
Min dotter hade beställt resa till Stockholm på söndagen...min blogg idag kommer att handla om bla mina facebookinlägg jag gjorde i förtvivlan och rädsla...
 
fredagen 19:37
Dotter och Mille skulle/ska till Stockholm på söndag, de skulle/ska gå på museum, bo på hotell och mysa...Försöker nu övertala dem att inte åka, vet att man inte ska låta sig skrämmas, jag blir skrämd...Har kikat på FB för att se att mina kära syskon, syskonbarn och vänner är i säkerhet, det är de ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ....
 
 Svar från vänner och mig...
- Vän- Men vi kan heller inte sluta leva och göra de vi vill. Då har dom vunnit. 
den 7 april kl. 21:06
 
Kort- Jag vet...men som mamma/mormor/farmor så kommer jag göra allt för att min familj inte drabbas...just nu känns det inte säkert, vill ha mina kära hemma ♥
den 7 april kl. 21:10 
 
Nästa inlägg: fredagen den 7 april kl. 23:57 ·
Med lugnare hjärta och ro nu ska jag lägga mig, min dotter har avbeställt hotell och åker inte till Stockholm, vi vill så klart kompensera Mille från denna besvikelse han sett så mycket fram mot...Förutom Leos lekland, har ni vänner några tips på saker som är kul som vi kan ge en besviken 7-åring imorgon? Finns det några roliga museér i Västmanland? Alla tips emottages tacksamt...
.
Så många tips vi fick! tack fina vänner ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
 
https://www.facebook.com/emanuelpage/videos/1501295783216274/
 
Jag får så blandade känslor av denna film, först rädslan jag kände i fredags då min dotter och barnbarn skulle resa till Stockholm för lite mys på påsklovet, den resan avbokades...Att se alla människor som går samman och visar sitt deltagande för offren ger mig tillförsikt om den goda mänskligheten, men vi var inte drabbade ...Att poliserna får så mycket uppskattning gör mig glad, ej att förglömma alla de andra blåljuspersonal som gjorde sina insatser denna vansinniga och otäcka fredag..Jag undrar bara om de som mist sina nära och kära idag kan ta till sig filmens budskap....Sorgen och den meningslösa döden av deras nära och kära?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja det var en hemsk dag. Det var så svårt att smälta. Att vi i lilla Sverige varit med om en terrorattack. Han lyckades inte döda så många människor som han hade velat och han klarade inte att spränga sig själv men han lyckades skapa skräck i hela den svenska befolkningen. Så på sätt vann han tyvärr. Kram <3

Svar: Hela vårt land ändrades efter Palme mordet, även efter terrorattacken så ändrades Sverige... För varje sådan här gärning kryper sig rädslan på, otryggheten växer 😞
Kort

2020-04-07 @ 14:13:08
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0