En ny höna.....

Kom till vår gård idag...Fick henne då hon varit "hackkyckling" på den gård hon tidigare bodde på....Satte ihop en bur där hon kan vara tills våra höns vant sig med henne, hon är inte ens ett år men är i stadiet att hon vill ruva så det passar bra då hönan vill ligga ifred....Blir det sedan kycklingar så ska ingen mucka gräl med denna mamma då hon är tuff som tusan och skyddar sina kycklingar ;)
Har sedan tidigare en höna som ligger och ruvar...bytte några ägg idag då de första är för gamla, som tur var märkte vi äggen direkt...
Så min förhoppning är att jag inom en någorlunda snar framtid kan visa er bilder med små kycklingar...
Har även bestämt mig för att min fina höna Agda som är vår svagaste höna i flocken..... ska få gå fritt på gården då vi är ute...Schäfern Bosse älskar hönsen och jag tror han och jag kan bli bra vakter till henne mot hök och räv....
 
 
Min favorithöna Agda som följer mig överallt 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0