Igår kände jag mig som en grillad korv.....

....när jag kom in klockan 18 efter en heldag ute i solen, då förstod jag att jag fått lite för mycket sol på mig...minns inte då det hände sist och var därför inte aktsam. Det sved lite och brände i skinnet..Helt ok idag som tur är.
 
Just nu har vi fullt upp med en massa projekt och dagarna rullar på ute, vi började förberedda för ett tältgarage igår, men ångrade oss och bytte ställe. Vår midsommar kommer vi troligtvis att ägna åt garaget..
 
Sedan ska vi byta tak på uterummet...men i juli hoppas jag vi tar tillvara på de fina kvällarna och bara njuter ute med hundar och katt..
 
Har äntligen kommit på en födelsedagspresent jag vill ha, önskade 10 svarta plashinkar var av barnen..Har sett hur mycket bättre och snabbare gurkor, rödbetor och tomater växer i hink jämte friland..Nästa år blir det ytterligare ett växthus på 18 kvadrat, så många hinkar behövs...
 
Vi har världens bästa potatiskällare och matkällare i vårt hus så vi kan förvara allt vi skördar..
Min och kära makens nya hobby.
 
Några bilder fotade med min iphone idag...
 
På väg hem från affären, så vackert med alla lupiner,
 
Guldbaggar på prästkragarna, de lyser så vackert i solen.
 
Vi har sex gurkplantor, de växer och frodas...Här den största med massor av gurkor på gång....vi har redan skördat en stor..så gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0