Så jag väntat och längtat....

...efter det sötaste som finns..kycklingar ♥ Hade en höna först som var "sur" det var Agda, att ruva fram kycklingar i värpredena är inte optimalt, när kycklingarna kläckts har de en fallföjd till golvet på 1,30 meter och då kan de bryta benen...
Flyttade henne till vår hundbur (den största som finns på marknaden) ...När jag städade buren smet hon ut och gav sjutton i äggen..
Nästa sura höna blev Böna...hon började oxå ruva i redet, flyttade henne till hundburen, lite protester först, tuppen blev arg och gav sig på buren (gissar att han trodde hon gav upp äggen då hon bytte plats) så jag satte upp kartong runt buren så hon fick vara ifred, då kom hon till ro och ruvade lugnt.
 
Idag när jag gick in till hönsen låg hon på ett annat ställe än på äggen....hörde "pipen" och ropade glatt till maken.."vi har fått en kyckling" ♥ Hon ruvar fortfarande och jag hoppas på minst en till kyckling...
 
En lycklig fader..så fort kycklingen piper finns han där ♥ hans första avkomma...
 
Galandet har varit mer idag än vanligt, en stolt fader.
 
Besök på "BB" från vänninnorna ;) Avundsjukt tittar dessa hönor på kycklingen...Har satt tyg runt hela buren då den lilla lätt kom ut från buren, tar det säkra före det osäkra, "hen" kan bli kall om "hen" inte hittar in till mamma, avundsjuka höns kan ibland vara elaka....ikväll vägrade dessa två hönor att gå in i hönshuset... Har mat och vatten i både hönshuset och i "farstun" till hönsgården så de gör som de vill..
 
Duktiga Böna ♥ som ruvat fram denna juvel ♥
 
♥ ♥ ♥ Hoppas så att det piper ytterligare när jag öppnar dörren i morgon ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0