Idag tog jag det hemska beslutet....

...igen...... Ringde och fick tid och datumet när vår älskade häst, vår fina vän ska lämna oss, han kommer att få somna in här på gården som alla våra tidigare hästar gjort, lugnt och tryggt...Jag hade så hoppats att han skulle få en sista sommar med gröngräs i sin älskade hage och när flygfän irriterrade honom så tog han sin tillflykt till stallet som han har haft fri tillgång till....En sista sommar...men icke....
 
Vi visste att vår 27-åriga gamling hade tappat många tänder, men han behöll hullet gott tills i vår när det blev pälsfällning, då magrade han av...
 
En förmiddag när jag vattnade vår odling såg jag ut genom fönstret och såg hästen ligga och vila som vanligt, sedan skulle han resa sig och satte bakbenen för långt under sig och stöp i backen....Rädslan och hjärtat knöt sig i mig, men i nästa försök kom han upp....Såg sedan att han fick ont i benen för han lyfte dem och vispade irriterat på svansen då det gjorde ont....
 
Ingen återvändo finns, vi måste göra det rätta, han är gammal och han ska inte behöva ha ont! Sedan telefonsamtalet när tid och datum bestämts så har tårarna runnit.....Hur TOMT blir det inte utan vår älskade häst ♥
 
Gråtit och tagit bilder på synerna av en häst jag kommer att sakna så mycket......
 
Kvällsmaten i vårljuset, bilden tagen 20:30
 
Så gott med grönt gräs ♥ Bilden tagen 21:00
 
Att veta att det var näst sista gången jag gav honom kvällsmat gör mig illamående av sorg....När man blir djurägare så måste man alltid veta att en dag står du där...DU måste fatta beslutet...när din fina väns dagar är räknade...sååååå TUFFT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0