Så var det över...

.....I morse klockan 9 somnade vår älskade häst lugnt och tryggt in här på gården, precis som vi önskat för honom ♥. Världens finaste och omtänksammaste killar hjälpte oss ♥ En epok i mitt liv är slut nu, inga fler hästar kommer att införskaffas då jag inte kan rida längre då mina fötter inte klarar av avsittningarna.. Vår häst blev 27 och hade gått som pensionär i några år förutom då Mille red på honom. Det trivdes han ypperligt med ;)
 
Från i tisdags vid 17 när dag och tid bestämdes har jag mått så dåligt, sorgen gjorde mig illamående, kunde inte äta, gråtit, gått runt planlöst, fotat och tittat på klockan hur tiden krymper för vår älskade häst..
 
Jag som är en sjusovare i vanliga fall har sovit 4-5 timmar på två nätter, inatt vaknade jag vid 1:30 och kunde inte somna om, tankarna var för många...
 
Tittade ut före 6 i morse då gick han och betade i hagen i godan ro, strax efter 6 gick jag ut och fodrade honom, han gnäggade som vanligt i förväntan inför kraftfodret och hö, sedan åt han som vanligt sin frukost i lugn och ro ♥
 
Hundarna har varit oroliga och i synnerhet idag då de märkt mitt "skärrade jag". Bosse gnällde och pep, Inez låg och betraktade mig med oroliga ögon. När allt var över och kroppen bortfraktad insåg vi att vi måste bort från gården..Vi stoppade in hundarna i bilen och åkte till närmsta stad och handlade, åkte till hundarnas älsklingställe och badade o lekte med dem..
 
Matte har kommit till ro då hon ställts inför faktum..allt är över, rastlösheten är borta, bara tårarna finns kvar...Hundarna har kommit till ro nu ♥ Jag hoppas att jag får sova inatt....Vår fina vän fick somna in lugnt och stilla då han blivit gammal och trött, något som inte är oss människor förunnat. Men jag skulle inte heller vilja ta de besluten....
 
Bild från 19 igår, vår "gråhåriga" älskling betade färskt och grönt gräs ♥
 
♥ Vanans makt är stor....Husse och jag har kikat efter dig i hagen, jag har hoppat till för vi glömde din middag....så mycket sitter i ryggmärgen efter så många år...Sov gott älskade vän ♥ 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

åh så fin häst. <3 Usch så jobbigt att behöva ta ett sådant beslut. Jag fick göra det med mina två hankatter vi hade innan dessa tre. De blev gamla och sjuka och veterinären skällde på oss för att vi väntat för länge men man lurar sig själv och tänker " nej men nu ser han ju så pigg ut ". Kommer inte göra det misstaget igen med något djur även om det är tufft kram <3

Svar: Det är det värsta som finns att ta beslutet att ett kärt djur ska få somna in.... Kram
Kort

2020-01-15 @ 11:50:11
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0