Påsken blev fin....

...vi bröt så klart traditioner som vi brukar nuförtiden.. Till lunch blev det ägghalvor, olika sorters sill, kall och varmrökt lax och dotterns goda räkcheesecake. Vi åt på pappertallrikar, då vi nu har lite decimerat med tallrikar pga en söt röd liten kattunge, sedan ville vi inte diska utan snabbt ut i solen. Middagen åt vi dock på porslin  
 
 
 
Dotterns cheesecake, tredje året nu, alltså en tradition till i vårt påskfirande  
 
Barnbarnen fick i år utan några ledtrådar leta efter sina påskägg ute på vår gård, de hittade dem snabbt trots att jag trodde jag hittat ett riktigt fiffigt gömställe  Sedan ut i solen, vi pratade och njöt och så sköt vi med luftgevär på en måltavla (en av Milles julklappar), Jag slängde iväg ett skott och gissar att jag träffade ladugårdsväggen  sonen och Mille sköt bäst.
 
Middagen bestod av mammas/mormors/farmors favoritkyckling, sedan godis och film.
 
På påskdagen efter lunch blev det vernissage i närmsta stad. Mille skyllde på åksjuka och ville stanna hemma hos morfar och djuren, mamma tyckte inte det  Konstnären målar djur och då blev jag intresserad   Jag sa åt Mille att vi hittar våra favorittavlor och sedan får mamma gissa vilka våra är, det glömde vi direkt vi såg tavlorna både han och jag. Det tog mig och Mille inte ens fem minuter förrän jag och Mille hade bestämt vilka två tavlor som fick följa med hem  Ännu en härlig påsk med min kära familj 
 
 
Denna härliga tavla är 135 cm,  Millle såg den stora tavlan direkt och tyckte den var så fin. Så vi bestämde att den får sitta hos oss tills han flyttar hemifrån, då är den hans 
 
 
Även denna fina tavla följde med hem  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0