Jag försöker leva så vanligt...

....som möjligt men får vila så mycket mer då jag blir trött och magen sväller och gör ont... Jag orkar inte oroa mig för det jag inte vet vad jag ska oroa mig för? Kan faktiskt förtränga cancern i vardagen, den finns men får inte ta över på något sätt förutom alla läkartider och undersökningar.
 
Jag vet genom mina läkare att ska du ha cancer så är det livmodercancer, den cancerform som oftast kan botas, tror min cancer är inbäddad i livmodern som jag förstått av läkarna....
Min far hade en magsäckscancer, inbäddad den också i magsäcken, han opererades, inga cellgifter, strålning eller någon form av efterbehandling...16 år efter mår han fortfarande bra.
 
Just nu tar tar jag allt från dag till dag...alla röntgen och undersökningar.... Vill bara få en operation så fort som möjligt och få bort skiten...Undrar hur länge cancern funnits i min kropp? Måste komma ihåg och fråga vad läkarna tror?
 
Jag lever här och nu, gör det bästa för mina nära och kära med de små medel jag har kvar av ork men det är gott nog tror jag...
 
Många tankar som far runt i natten.....
 
 
Hundhår och damm överallt..... Jag hör inte så bra, hör inte längre på "måsten", lägger mig och lyssnar på en ljudbok, tillåter mig själv att lyssna på kroppen nu, har många ggr ställt mig frågan, vem städar du för?
 
 
Kära maken sköter om djuren, maten, allt här på gården och allt som är viktigast i vår vardag ❤️  I min värld vill jag inte ha hundhår i sängen, borstar av alla hår från djuren av fötterna innan jag lägger mig..... mina verkliga vänner bryr sig om mig, hur jag mår och struntar i hund och katthåren........De tar en kaffe med mig och vi pratar om vad som är viktigt i livet....
Idag var en bra dag så jag har dammsugit och suttit ute två timmar och vaktat kycklingarna/hönsen, katten Gustav lyckades jaga några kycklingar innan vi hann mota bort honom.
 
Idag kom en av mina kompisar L.... med en så fin present, en lång kudde som jag kan använda på olika sätt när jag vilar i sängen, så omtänksamt ❤️ Har provat den redan och den var så skön att ha som nack och armstöd när jag kikade på en film på surfplattan ❤️
 
 Denna kudde fick jag av henne med örngott till ❤️Tack fina L.... ❤️
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Dom där kuddarna är ju urmysiga och sköna.
Snällt av din vän.❤
Kärlek och kyssar / Syrran

Svar: Ja den är superskön 👍 kärlek och kyssar tillbaka ❤️
Kort

2018-08-30 @ 14:04:08
URL: http://janesunderbara.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0