I morse....

....sov jag till 10:30, visste inte att jag fortfarande är så stresskänslig, vid stresspåslag kan jag nästan sova dygnet runt. Kära maken var uppe vid sju och gick ut med hundarna och släppte ut hönsen, vaknade till av tuppens galande och somnade snabbt om.
 
På eftermiddagen ville jag att vi skulle gå i skogen vår "svampsväng" med hundarna, trodde att efter dessa åskstörtskurar vi fått fanns det förhoppning om svamp, vi gick ut för att bara rekognosera skogen, men hittade en del.
 
En kepa full med kantareller och två Karl Johan som vi stoppade i fickorna 👍
 
På kvällen bara njöt vi av goda kantareller, stekta i en massa smör ❤️
 
Har idag försökt på allvar att hitta nya hem till våra 4 tuppkycklingar, vill så innerligt att de ska få fortsätta leva på en liten hönsgård med daglig utevistelse. Kära maken åkte och köpte en stor håv så vi kan fånga in dem. Hittar jag inget hem till dem så har jag en kompis som får ta dem. Hon är en sann djurvän och jag vet att de får ett fint hem och omtänksamhet innan de hamnar i grytan 😢 äta dem själv kan jag INTE! Har skött om dem från dag ett, suttit ute och vaktat dem på gården från katter, hök och räv minst 2 timmar per dag och älskat dem ❤️
 
En av våra fina tuppkycklingar som kommer som vuxen att väga runt 5 kilo, håll tummarna för att jag kan placera alla.
 
Nu till kvällen strilar ett vanligt sommarregn ned, svalt inne, hundarna sover gott ❤️ Katten Rambo ligger även inne ikväll, det har han inte gjort sedan April ❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0