Min cancer är...

....livmoderkroppcancer, fick det konstaterat i fredags på läkarbesöket. Inget unga människor brukar få utan oftast kvinnor som genomgått klimakteriet, vi som fått mens som unga (jag var precis fyllda 11 år när jag fick min första mens) eller om du har din sista mens väldigt sent, 1400 kvinnor drabbas varje år, blödningar och smärta är ett kännetecken. Läs här. Därför upptäcks denna cancer ofta tidigt och kan oftast behandlas med goda resultat.
 
Det jag vill att du ska kolla upp är - har du sjuk och skadeförsäkring genom facket? Eller en egen försäkring gällande sjukdom eller skada.....Då har du rätt till ersättning för de flesta cancerdiagnoser, ring och hör efter hos ditt försäkringsbolag...
Skaffa blanketterna du behöver och låt din läkare fylla i diagnosen.
 
Jag är ännu inte opererad men diagnostiserad och det ger mig rätt till ersättning idag enligt försäkringsbolaget.. Har skickat in blanketten.
 
Enligt mitt försäkringsbolag (Folksam) ger de en engångsumma som du får göra vad du vill med t.ex resa, ersätta sjukhuskostnader, göra det som känns bäst för dig.
 
Vet att det är tufft att hänga på 68:onde plats i telefonkön till sitt försäkringsbolag...Men se till att du får det du betalat till i så många år, din rättighet   
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0