dan före dan...före dopparedagen 🎄

Vilken vacker dag vi haft idag, solen sken och små snöflingor föll. Dottern och pojkvän kom och tog med sig hundarna på en riktig långsväng i skogen. Jag och kära maken städade det sista, sedan har jag tillbringat dagen fram till 19 med att pynta, plockat fram tomtar och satt upp bonader. Så härligt "juligt" i hela huset nu, myser ❤️
 
Solen skiner och små lätta snöflingor faller ❤️
 
 Igår regnade det och var - 2 , trafikolyckor duggade tätt på radion. Idag var björkens grenar fulla av is och gnistrade vackert i solen.
 
Min nya storbonad av Anders Olsson längst till vänster, de andra bonaderna från samma konstnär köpte jag som 17-åring och de hänger med än.
 
Pyntat på toan, även där finns 5 alster av Anders Olsson.
 
Ingen jul utan dessa bonader hävdar min dotter, håller med henne för de är så detaljrika, varma och har så kärleksfulla motiv.
 
De stora bilderna är från gamla plastpåsar från Coop, de har även några år på nacken. Skulle skifta underlag på soffan men fick vänta tills goa Gustav hade sovit klart 😉
 
Igår var jag på barnbarnets skolavslutning, så fint och mysigt i kyrkan. När de sagt hejdå senare i skolan så åkte Mille med morfar hem (dottern jobbade) och mormor stannade kvar för att tacka av en kär kollega som går i pension. Nog rann det tårar under hans tal, han kommer att bli grymt saknad av både elever och kollegor... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0