Gott nytt Ă„r đŸŸđŸ„‚

Jag önskar alla ett  Gott nytt Ă„rÂ đŸŸđŸ„‚ och för egen del önskar jag att 2019 blir ett bĂ€ttre Ă„r Ă€n 2018. Året blev jobbigt med cancerdiagnos och operation. Sedan att Mille drabbades av diabetes nu till julen.
 
KvĂ€llen blir lugn hemma med god mat, kex med lite goda ostar till kvĂ€llen. Över -10 inatt och lite snö föll hĂ€r pĂ„ förmiddagen.
 
NĂ€r vi gick ut vid 20 för att natta hönsen sprang Bosse mot hĂ€sthagen och trĂ€tte rejĂ€lt, sĂ„g ögonen pĂ„ rĂ€ven som var dĂ€r. NĂ€r jag gick in i hönshuset saknades "gammeltuppen" for direkt ut i hönsgĂ„rden och i ett hörn satt han och tröck 😱 Trodde aldrig att han skulle lĂ„ta sin son ta över herravĂ€ldet. Nu stĂ€ngde vi in honom i en jĂ€ttestor bur, sĂ„ han kan Ă€ta i lugn och ro och att hans skador pĂ„ kammen fĂ„r lĂ€cka, höns Ă€r lite otĂ€cka dĂ„ de gĂ€rna fortsĂ€tter hacka dĂ€r de ser att det finns blod. Hoppas vĂ„r ungtupp fĂ„r komma till sitt nya hem snart, fler höns Ă€n hos oss, daglig utevistelse...Det blir bra.
Plusgrader nu pÄ kvÀllen och det strilade smÀltvatten frÄn ladugÄrdstaket.
 
 
 Gott nytt År 2019 önskar jag er allaÂ Â đŸŸđŸ„‚

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0