Semester 7:e dagen. Öland

 
 
...Vaknade och åt en lika god frukost som alla de hotellfrukostar jag ätit senaste veckan. Sedan blev det förberedelser inför Ölandsresan, I....... packade en så stor fika/matsäckskorg så hälften blev nog inte uppätet, men så himla gott   Vi gav oss av i god tid för att hinna se lite av Öland, tur var det för senare skedde en trafikolycka på Ölandsbron så bron var avstängd och vi hade inte hunnit till teatern. (Hoppas det gick bra för alla inblandade i olyckan)
 
 På Ölandsbron.
 
 Skimret i bakgrunden är havet, så vackert.
 
"De fem kvarnarna".......
 
.......så vackra och välbevarade.
 
Ett helt annorlunda lanskap än jag är van vid, så vackert på öland.
 
Tycker dessa stenmurar som fanns runt många gårdar är så vackra.
 
Himmelsberga museum, där skulle friluftsteatern spelas.
 
På väg till "spelplatsen", gräset är helt förtorkat 
 
Teatern var så kul 🤣 alla skrattade glatt åt intrigen. 
 
 Alla var så bra i sina roller.
 
I pausen åkte picknickkorgen fram. Precis som fåren tidigare hade gjort så valde vi skuggan. Jag letade efter en plats utan fårlortar, det fanns inte....
 
 
 Så vackra byggnader på museét
 
 
Vi åkte sedan hem till I...... igen, dottern och jag bjöd på middag, en favoriträtt som vi kallar "pastaröra" vi satt länge ute och pratade i den ljumma kvällen. Nästa dag skulle vi besöka Kalmar slott, efter det började hemresan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0