Semestern 6:e dagen.

Efter ytterligare en dag  på Legoland och 7,5 timmar senare på Legoland så åkte vi vidare till ett samhälle som hette Korup utanför Odense, loggade in på hotell Fredrik den VI.
 
Fint rum fick vi här också, men det serverades inte middag på hotellet så vi fick åka in till Odense.
 
 
Där hittade vi en grillbuffe, du fick välja av en hel del olika grillade köttsorter och ta en skiva av vad du ville ha, sedan var det buffe med massor av gott. Vi åt alla för mycket, vi fick vänta ett tag innan vi kunde åka dryga milen tillbaka till hotellet då Mille blev illamående efter att ha ätit för mycket.
  
Tidigt morgonen efter startade vi färden mot Kalmar. Ungdomarna ville se Sveriges match i VM på eftermiddagen. Jag tycker inte om att åka fort och ville vi skulle ha god tid på oss (i Danmark var det ofta 130 km/h 😱 )
Första gången jag åker över Öresundsbron.
 
Det blev några timmar i bilen innan vi kom fram till dotterns pojkväns mamma som bor i en by utanför Kalmar. Vi skakade hand och sedan pratade vi, en själsfrände till mig, vi hade så många liknande livsöden, intressen och samma stora djurintresse. Vi gick en promenad till badplatsen med de härliga hundarna Freja och Knut  , ungdomarna badade och vi pratade. Vi kom fram till att vi båda fått fjordhästar som barn och båda våra hästar var uppfödda i Danmark. Jag kan inte berätta här om allt vi hade gemensamt, men på kvällen när jag la mig tänkte jag att det kändes som vi var barndomskamrater, känt varandra i hela vårt liv och bara tog vid och började prata där vi slutade sist. Vi blev bjudna på så stor gästfrihet och god mat. Mille och jag tog över hennes dubbelsäng och i den ingick en varm gosig hund, ibland två   
  
Mille med gosiga Knut 
 
Freja sov troget hos Mille, så typiskt tikar att ha full koll på barn  så gör ju även Inez hemma hos oss. Mille var så hänsynsfull första natten att han kröp in under mitt täcke för att inte störa Freja när hon sov  Nästa natt sa jag åt honom att rätta till täcket som han ville ha det och då skulle hon lägga sig där när det var klart och så skedde och jag fick ha mitt täcke ifred 😉.
 
Finaste freja   Vad vore människan utan hundar? eller djur överhuvudtaget?  
 
 
 Bild från badplatsen, man ser Kalmar över sjön, jag såg även Öland och ölandsbron. 
 
Här har vi öland.
 
I gäststugan sov ungdomarna gott
 
Så vackra fönsterlampor   Till hösten kommer jag att köpa in några som får lysa in sommaren i vintermörkret.
 
På natten vaknade jag och hörde hur regnet porlade, glad blev jag då allt är så förtorkat, (senast idag fick Kalmar och flera andra län totalt eldningsförbud, innebär inte grillning ens på egen tomt ). När I...... gick ut och morgonrastade hundarna ropade jag - blev det mycket regn inatt? Inte en droppe svarade I........, här är förklaringen, en härlig liten damm som porlade fridfullt 
 
 I morgon ska I..... visa mig/oss hennes barn och hemtrakter Öland och så ska vi gå på hembygdsteater där hennes dotter spelar med .... så jag ser fram mot det   
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid Thernström

Hej Christina 💚
Fint du skriver 😊 Själsfrände är precis vad jag också känner

Kram från I

Svar: Kram ❤️ Hoppas vi ses snart igen 😊
Kort

2018-07-25 @ 20:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0