Så skönt att få sova 💤

....Jag har alltid varit en natt människa, alltid varit sist i säng och som mest kreativ på kvällen. I barn och ungdomen satt jag ofta och ritade och målade långt in på natten då föräldrarna, kära maken och barn lagt sig. Skillnaden idag är att jag inte studsar upp vid 7 som tidigare, utan idag sover jag till 10 - 11, hade säkert kunnat sova längre om jag bara vände mig om i bädden. Vet att sovandet hjälper min tidigare så stressade kropp. Självklart skulle jag inte kunna sova så mycket om det inte fanns ett behov.
 
När jag för första gången vaknar vid 7 av att jag hör min man gå ut med hundarna, så somnar jag snabbt in igen i tryggheten att han finns vid min sida strax då han sätter sig vid datorn och kollar nyheterna. Bosse har tagit som vana att lägga sig i sängen hos mig efter första morgonsvängen, en stor blöt nos i ansiktet, puss på dig matte ❤️ Sover som bäst på förmiddagen och drömmer då mest..
 
Vi har alltid tillåtit oss jag och min man att vi har olika dygnsrytmer, vi har alltid sett till att vi får göra det vi själva mår bäst av. Det förklarar nog att vi hållit ihop  sedan jag var 19 och han 21
 
Jag kan ju inte sova som en tonåring hur länge som helst, utan hoppas att jag kan vakna upp till dimmiga eller härliga soluppgångar igen som tidigare 😊
 
 
 Bilden lånad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0