Vårdagjämning idag...

....och visst känner man trots all snö att våren närmar sig. Fåglarna sjunger mer och solen värmer 👍☀️ Vi har nu suttit ute i flera dagar och flera timmar och bara insupit värmen från solen.
 
Visst kom jag ihåg att tacka min läkare för allt stöd, alla mina prover var bra så även blodtrycket, det kunde sänkas med fem på både högre och lägre tyckte min läkare, men jag är nöjd....så mycket bättre än tidigare 👍
 
Tidigare skrev jag om att jag skulle kolla med skatteverket om min livränta var pensionsgrundande, på skatteverket sa de nej....Den inkomst som kom från arbetsgivaren var enbart pensinsgrundande var beskedet jag fick från dem.
 
Efter chock beskedet om 40 000 kr i kvarskatt stod det i deklarationen att min livränta var pensionsgrundande, hoppas på det...Den som lever får se, kan kanske ge besked vad som gäller senare..
 
Några bilder tagna i farten med mobil:
 
 Gustav leker kurragömma med Bosse efter vår em sväng...
 
Bild från i söndags....en luftballong gled förbi.
 
Lite oroliga för snöras från ladan..
 
I fredags blev jag sugen på fruktsallad...
 
Knåpade ihop den med lite vaniljsås, så gott
 
Lyft aldrig rumpan från din stol... på en sekund har en katt tagit över stolen och äger den.
 
Vackert skuggspel i solljuset.
 
Ska det rasa? Så orolig för mina djur...
 
 
Snömängderna är stora i år, bild från några dagar sedan.
 
Min man och jag har märkt att flyget har blivit så mycket mer över vår gård än det var för ca 10 år sedan...då gled sakta ett Osloplan över gården nu och då...Nu ser vi flygplan passera jämt och ständigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0