Fyra veckor i maj....

...med högsommar, helt otroligt    Går ut direkt jag vaknar på morgonen med en kopp kaffe, öppnar växthusen och släpper ut hönsen på grönt bete    Sitter sedan bara och njuter av svalornas svirrande och byggande av bon inne i ladan. I fågelholkarna ser jag att en flugsnappare har ett bo och en talgoxe.
Sedan "luffar " vi på med olika dagsprojekt, lite jobb, vila, grilla...Tidigast 19:30 går vi in igen, en heldag ute för både folk och fä..Hundarna äter mat och sedan SOVER de ♥ Strax efter sover vi  Katterna är nattaktiva, vi ser dem sällan, de sover i skuggan i syrenen eller på logen hela dagen. Rambo klättrar in genom fönstret ibland och sover i min datastol någon timme. Gustav är inne i högst 20 minuter, sedan är det full fart igen. 
 
Årsveden är kluven och inne i vedboden, vi har satt potatis, morötter ärtor med m.m. i växthusen frodas tomater, gurka, chilie och paprika... Jordgubbarna började blomma i veckan, så även midsommarblomster, såg de första  i måndags. Har aldrig varit med om en så makalös varm och solig månad i maj     Vattenfalls killar har inte varit här än? 
 
Jordgubbsblom 
 
 
Min kompis vackra gård, ladan och de nyklippta gräsmattorna  ♥ Min dotter tog fotot.
 
 Tre lammungar var flasklamm ♥ så UNDERBART söta  och människokära, de ropade hela tiden ♥
 
Efter vår goda mat blev det så klart installning av får och lamm till natten, vargen var där för för någon vecka sedan. Jag och dottern såg fram emot att mata tre flasklamm  ♥
 
Här matar dottern två lamm, jag matade det bruna lammet då hade jag även möjlighet att fota.
 
Kompisens fina får.
 
Hade jag ägt får hade jag skyddat mina kära husdjur så mycket jag kunnat jag också, blivit så förbannad om något "tamt" rovdjur  tagit dem som inte räds människor. Om det är sant att man planterar ut vargar från djurparker så är det en skam, det räddar inte vargen och rovdjurshatet ökar. Ett rovdjur ska vara skyggt och fly människan. Skyddar idag mina höns från räv, hök och örn allt jag kan.
 
Så här vackert bor hennes gäss  ♥
 
Två dagar efter den vita syrenen blommade de lila,,,,den här grenen blev för tung och nuddar bitaket, efter blomning sågas den ned...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0