Idag fyllde Mille 9 år....

....Hur fort går inte tiden? Sista gången han fyller ensiffrigt i sitt liv.
 
Har haft mitt andra barnbarn på besök i helgen, hur underbart har det inte varit  Grillning, mys, en bok hon läst på rekommendation av mig och vi tittade på filmen, jämförde  hon tipsade mig tidigare i veckan om en serie jag borde se  den var bra och så tänkvärd för ungdomar och föräldrar, Serien finns på Netflix och heter " 13 reasons why " Idag åkte hon hem, vi skjutsade henne till tåget  Att hon tar sig besväret att åka tåg och buss till oss gör mig så glad, älskade, goa M.........
- Jag älskar dig ropade jag till henne när hon klev på tåget, konduktören klev ut på perrongen och frågade - sa du det till mig  , ja det gjorde jag, ha en bästa mors dag ropade jag till henne, en så go glad och charmig människa är det minsta man vill ge tillbaka lite glädje till   Sedan for vi vidare på vår 22 mils resa till skattungbyn, för att gratuelera minstingen av våra barnbarn.
 
Vi badade hundarna i värmen.,..testade med kameran vid sjön...
 
Finns det något vackrare än vårens grönska och därtill en vacker flicka  
 
 Jag har sagt det förut och säger det igen...det vackraste jag vet och den finaste tjejen med största hjätat  
 
I tre timmar lyssnade vi på väg till målet på en gnällande, flåsande, rundvandrande Bosse...Efter mitt utmattningssyndrom har ju livet stått still hemma på gården, Bosse har ingen vana att åka bil som våra andra hundar haft. Inez som älskar att åka bil fick nog sin färd lika förstörd och irriterande som vår...
 
Väl framme blev det presenter till Mille, god tårta m.m. Så kul att träffas  , blev bad med hundarna i värmen, en härlig promenad.mm..
Färden hem var Bosse så utmattad att vi inte hörde ett knyst (gudskelov), Inez satt i ensamt majestät och kollade in allt som vi for förbi.
 
Vi släppte av vår andra 16-åring för idag vid tåget, Milles syster...så klart var tåget försenat...Men vad gjorde det, solen lyste, tåget kom ...en underbar dag var till ända   
 
De enda som nog inte gillade dagen var nog våra höns...pga av räv, hök och örn var de för första gången instängda i hönshuset hela dagen...Sura satt de alla där på pinnen och bligade på mig när jag släckte och sa nattis när vi kom hem!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0