Inför valet..Ni kan glömma mig!

Blir något förundrad över facebook ibland och mina vänner där...Där florerar en massa åsikter om Socialdemokraterna och Sverige demokraterna.. Var finns vänstern, moderaterna och de andra partierna? Bortblåsta som ett frö för vinden, de finns inte med i debatten...

 

Debatten handlar bara om S och SD. Alla skriver om valfläsk och det härskande partiet får mest stryk i gällande vallöften... Men många av oss har väl nått upp till den ålder där vi sett hur mycket som hålls efter valen, valfläsken de lovar från båda håll och som de inte sedan kan hålla då majoriteten av partierna inte håller med och röstar ned deras förslag. 

 

Gissar att jag kommer att ligga på sofflocket under valdagen, vilket parti skulle jag rösta på? Finns inget parti som bryr sig om de svaga i vårt samhälle idag.. Försäkringskassan ballade ur för många år sedan, sedan blev det LSS och de besluten har fått hållas utan att varken M eller S och andra blockkamrater brytt sig nämnvärt om offren som hamnat mellan stolarna. Pensionärerna som byggt det samhälle och den trygghet vi tidigare haft och trott på, rättvisan, och att de skulle få en värdig ålderdom. Alla partierna har ändå stått bakom besluten. (hade de mindre partierna tyckt det var fel så kunde de gått samman och röstat emot)

 

Ska jag nu tro på att de partier som nedrustat vårt samhälle som det ser ut idag och att de ska göra det rättvist igen? Sorry, jag tror det bara är valfläsk....

 

Dags för nya partier att kliva in i riksdagen och se till att den välfärd vi hade, tror på, är rättvis och som vi betalat skatt för, den vill vi ha tillbaka..då kommer jag att rösta igen....

 

  Med min blankröst visar jag mitt missnöje med de partier som finns idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0