Veckan har bjudit på mycket...

I lördags hade vi en oförglömlig fest i Västerås, då min mor fyllde 85 år ♥  ...Maten var supergod, har aldrig ätit en så god köttbit ♥ Festen blev oförglömlig ♥
 
 
Mums ♥
 
 
Även efterrätten var supergod ♥
 
Min mor har alltid önskat en tavla jag målat, har tidigare sagt ifrån att jag inte vill skiljas från den, har målat så få tavlor och att jag har en så stor relation och känsla till dem, jobbet tog senare all min tid....Från 2000 har jag inte målat en enda tavla, då tog fritidsorken slut och det var bara energi för jobbet som gällde.
 
Men vad ger man då någon som har allt? ...Självklart tavlan hon önskat sig i så många år ♥ Hittade även på en present till...Jag är superdålig på att komma ihåg födelsedagar... Så många jag missat till mina nära och kära ♥ Så jag hoppas de kommer kommer att gilla den.. En liten kompensation för all min glömska ♥
 
Finaste ♥ ♥
 
Fösökte härma skagen målarna...Tavlan min mor alltid velat ha ♥ I sommar åker jag till Skagen och får se de två haven mötas och ljuset som sägs vara så fantastiskt ♥
 
 
 
 
 
Hoppas de får en härlig helg här ♥
 
 
 Min systerdotter gav även en så vacker tavla i present  som hon målat ♥ 
 
På söndagen vaknade vi till verkligheten igen...Gick ned till hönshuset, min fina höna Agda hade ordagrant "trillat av pinn"  hon hade dött under natten, ramlat ned från stället hon suttit på. Jag blev inte överraskad men ledsen...Varnade Mille tidigare i vinter att jag trodde hon skulle dö, hon fick fler månader än jag trodde.Har googlat på nätet om hönssjukdomar, men inte hittat de krämpor jag sökt efter. 
 
Min fina Agda ♥
 
På måndagen kom Mille och sov över, skolan hade klämdagen ledig och Mille vill inte vara på fritids så då är vi barnvakter... Så är även farmor och farfar på loven...
 
Vedkapning på gång, Mille hjälper gärna till ♥
 
 
Jag mockade ur hönshuset och Mille körde iväg dyngkärrorna, en höna bevakade vårt jobb, nöjda höns gick sedan och sprätte i spånet...
 
Till middag blev det lax på björkved, så gott...
 
kika här: på Tinas recept
 
 
 
https://www.facebook.com/citygross/videos/10160549234250294/UzpfSTE1NjQ5MzY2NTc6MTAyMTU5MzkyOTQ5MDYzMDE/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0