Varmaste oktober på...

...146 år hörde kära maken på radion för någon vecka sedan, idag satt vi ute i solen utan jackor, solen riktigt gassade.
 
 Så grönt fortfarande, gräset växer fortfarande.
 
Vi plockade upp potatis, denna korg är lika stor som en korg i affären, jättepotatisar fick vi, dessa potatisar är från ett enda "potatisstånd", de minsta lades i en hink för sig och kokades till hönsen.
 
Sedan tog vi en skogssväng med hundarna, solen lyste mellan träden..
 
Inga röda löv då vi inte haft hårda frostnätter än...
 
Alla årstider har sin charm, älskar våra fyra årstider.
 
En liten solros har rotat sig utanför källaren, trots tre frostnätter så är den oförstörd. Såg på väderprognosen att vi kommer att få två så här härligt, varma dagar till både fredag och lördag. Nästa vecka vänder det och även snö utlovat. Hade glömt två tomatplantor ute, som tur var inga frostnätter sedan i söndags då jag planterade om de plantor jag sparat. Nu är de inne i säkerhet i värme och ljus.
 
Igår fick vi timern att fungera som den ska ljuset slås på 06:00 och stängs av 20:00...nu hoppas jag att mina nästa års tomatplantor växer och frodas i varmt klimat med ljus.
 
Ingen läkare har kontaktat mig än...vill ha det tredje och slutgiltiga svaret så jag kan gå vidare utan att undra mer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0